Träningen idag

2014-07-17 @ 12:32:00 / Vardag
Idag från början kände jag mig seg, seg i kroppen, seg med skänklarna och det kändes verkligen att idag kan jag inte prestera på topp. Måste helt enkelt ut och träna tidigt oftare! Men i takt med att Rb kom igång så kom även jag igång men vi lyckades aldrig komma liksom till toppen utan det kändes mer som att vi skulle kunna rida LB/LA idag, försökte flera gånger få han mer uppåt och framåt vi kom dit men utan det lilla extra som ni vet att man söker efter. Så istället för att tjaffsa så tog jag dagsformen och gjorde nåt vettigt av det, något som jag vet fler behöver träna på - basic grejer. Sånt som man gärna glömmer bort men som man kan hämta mycket poäng på.
 
Det finlir som jag fokuserade på idag var: 
  • Inridningar. Väldigt viktigt att få dom raka och jag tror faktiskt inte att man kan träna inridningar för mycket. 
  • Hörnpasseringar. Något som väldigt många slarvar med, men att få till en perfekt hörnpassering innan en travökning är väldigt viktigt då man kan samla upp och trycka till där ifrån och även använda nästa hörnpassering för att samla upp igen. Mycket nyttigt!
  • Halter. Åh va ofta man ser dåliga halter, antingen där hästarna går iväg inna ryttaren, backar, eller går ur form. Tror inte många tränar på att i halten hålla tygeln med en hand och hälsa och även då ha kvar hästen på tygeln - men det tränar jag!
Red även skänkelvikningar, ökningar, samlingar, på volt, galopp och förvändgalopp.
 
Det bästa idag var galoppen han är så mjuk och rund och fin så det är helt galet. Det är verkligen där vi kan plocka poäng tror jag. Nu gör han galopp-halt väldigt bra också, glädjer mig att träningen har gett färdighet.
Så igår red vi mitt på dagen, idag red vi på morgonen och imorgon tänkte jag rida på kvällen bara för variationens skull. Då trappar jag upp ännu ett steg så ska vi ta igenom den höga formen och lite mer skolor.
 
 
Träningen med Josefin gick också bra idag och hon va så nöjd att hon kommer tillbaka på söndag, kul!
Nu är det förresten sista chansen att ställa frågor angående jobbet, svaren kommer upp ikväll.


Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin häst! :)

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2014-07-17 @ 12:52:19 / http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: