Utan tyglar

2014-07-12 @ 10:29:51 / Vardag
Har glömt visa er en sak! Men under veckan när jag joggade rb så testade jag en helt ny grej.
 
Under falsterbo veckan har det blivit ett jädra stohej angående en del bilder som tagits och hela den här bettkarusellen är igång igen. Jag som tyckte vi strykit ett sträck över det dramat? Men nu är allt igång igen och jag tänker faktiskt inte utlåta mig kring ämnet igen för ni vet redan vad jag tycker om bett och nosgrimmehysterin om inte annat kan ni se vad jag själv rider med.
 
Jag läste på en blogg en NH blogg faktiskt att personen tyckte att folk red för mycket med händerna och hon uttryckte sig som så att "formen inte ligger i handen" och det är ju faktiskt sant, formen ska komma bakifrån och handen ska fungera som ett stöd. Jag tog iallafall det här väldigt seriöst och tänkte ta det till en helt ny nivå. Så jag testade om hennes teori stämde och red ett pass utan tyglar och med sytråd.
Jag vet att egentligen borde jag väl skippa allt som har med träns och utrustning att göra för att få det på "nh"-vis men jag tycker det här va ganska nära och det kändes iallafall som en liten säkerhet att ha nånting litet i handen, ja sitter ju ändå på en ponny som ni vet kan vara rätt bångstyrig men trots det gick det faktiskt bra!
 
Jag ser rätt nöjd ut va? haha ;)
 
Jag som annars rider väldigt mycket med kroppen tyckte det var lätt att styra runt honom och jag red mesta dels med glappande trådar men han som är så stadig och bärig i sig själv klarade att gå i form galant helt utan stöd från handen! Det som förvånade mig var att tråden inte gick av, ännu ett bevis på mina lätta och mjuka händer!
 
Jag har några fler bilder ifall ni vill se? 


Postat av: Johanna

Haha jävlar vad cool du e!!

Svar: Haha önska jag var det ;)
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 11:01:36 / http://dressyrjohanna.blogg.se
Postat av: Sofia :)

Riktigt fint! Tror inte det är många som får hästen att arbeta så fint utan tyglar. Visa gärna fler bilder! :) Kanske kan du filma lite om det blir av nån mer gång?

Svar: Tyvärr blev ni lurade :)
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 11:16:27 / http://Coloza.blogg.se
Postat av: Alva

Jag såg inte ens att du red utan tyglar! Så himla fint! =)

Svar: De är bortredigerade ;) tack iaf
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 12:28:41
Postat av: Erika Andersson

Haha, är det inte så att tyglarna är bortcensurerade? ;)
Kram på dig!

Svar: Du har helt rätt Erika ;) kram
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 15:47:41 / http://eadressyr.blogg.se
Postat av: Elin

Gryyymt sammarbete säger jag bara! Gärna fler bilder!

Svar: Hehe tyvärr måste jag medge att du blev lurad :) kram
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 21:32:34 / http://nilssonwallden.blogg.se
Postat av: ida

Hur tänker du ang hästens svank? :)

Svar: Svank? Han svankar inte
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 10:10:46
Postat av: Lina

Photoshop.

Svar: Japp
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 10:22:06
Postat av: cecilia

Hej! Skulle gärna vilja se detta på film om du kan filma det

Svar: Tyvärr inte:) ni blev lurade!
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 11:37:13
Postat av: Anonym

helt klart photoshop haha

Svar: Japp!
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 12:53:11
Postat av: Erika

Gud va bra du är! Du har verkligen bevisat att formen kommer bakifrån! :) Till ni som tror att det är Photoshop, ni kan ju testa själva om ni vågar ;)

Svar: Hehe tyvärr måste jag medge att det är Photoshop men jag tror jag skulle klara det ändå, bara det att jag sitter på en gaalen ponny så jag törs inte ;) kram
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 16:33:37
Postat av: ebba

Är det photoshop eller inte?

Svar: Ja det är det
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 21:22:49
Postat av: Olivia

Ja att jobba på helt lösa tyglar och bara rida med sätet är sjukt viktigt att göra någon dag i veckan för att kolla av att det inte sitter i handen :) Tycker det är riktigt roligt!

Svar: Okej!:)
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 22:25:46 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Victoria

Oherre, trodde verkligen du red med sytråd.. Haha, men du verkar vara en bra ryttare ändå :)

Svar: haha lurd ;) tack snälla! fick väldigt mycket hat efter den här bilden, folk som inte förstår sig på skoj...
Evelinn Åkerman

2014-07-15 @ 13:58:32 / http://naturalponies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: