Ändrar schemat

2014-06-19 @ 15:29:00 / Träning
Vet att jag hade en kondisvecka och på dagens plan stod det Cantra på gärdet, det känns inte som att det kommer gå att genomföra då regnet har öst ner hela dagen och att galoppera på ett blött gärde känns bara riskabelt. Så istället lägger jag in ett joggingpass på banan, vår ridbana är alltid bäst efter regn så jag ska passa på och jag måste ha i baktanke att Rb inte gått dressyr på 3½ vecka så han kommer nog vara jobbig i hand och för skänkeln. Han brukar vara rätt segstartad så det gäller att rida på fram och väcka honom innan man kan börja ställa krav. 
 
Känner ganska stor press nu att komma igång med träningen och vi måste börja finslipa detaljerna samt träna hårdare och för högre klasser som jag faktiskt siktar mot nu. LA:4 ska börjas tränas in och i måste söka oss till en 60-bana för att börja träna in vägar samt bokstävernas placering för mig som är lite osäker. 
Det är fullt fokus som gäller nu och en helhjärtad satsning.
 
 
Funderar på en sak, kan man klippa hästen på sommaren? vet att man förstörs dens skydd för vatten och så men om han ändå går med täcke vid regn så bör det väl inte vara nån fara?
Jag tycker Rb blir så himla svettig av våra pass i solen och det känns inte snällt att låta han gå så hårt med sån lång päls. 
 


Postat av: Olivia

sv. åh tack så jättemycket :D Den är verkligen skön också!

2014-06-19 @ 15:48:24 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Julia

Jag har klippt min häst av samma anledning. Han har alltid täcke på, flugtäcke vid fint väder och regntäcke vid regn så då bör det inte spela någon roll om de har mycket päls eller inte enligt mig. :)

Svar: Okej ja det är ju sant :)
Evelinn Åkerman

2014-06-19 @ 15:49:20 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Hedda

Jag klippte Kiwi nu förra veckan då hon blev så sjukt svettig efter bara en liten stund på banan ;)
Bättre att de får vara lite nakna och ha ett täcke på sig än att de svettas efter varje pass.

Svar: Jaha okej! jaa de har du rätt i!
Evelinn Åkerman

2014-06-19 @ 15:56:09 / http://ponnyboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: