bara ett år kvar

2014-06-25 @ 15:30:00 / Vardag
Målet för iår är ju att starta LA P:1 och samtidigt kunna kvala in till Nationellt så vi kan debutera nationella klasser nästa år. Tänk då har vi gått från LC till nationellt kval under samma år! det är min dröm, en dröm som känns låångt borta. För det tar tid att etablera sig på en nivå och kunna prestera bra resultat, tid vi inte har.
 
Om ett år är jag 18 och just nu i skrivande stund om ett år är det dags att börja titta på ett nytt hem åt RB, ett hem som kommer ta tid att hitta och jag kommer välja mycket omsorgsfullt. Vi har redan spekulanter som säger att de är intresserade av att köpa honom om ett år men jag vill hitta det allra bästa för min prins och vad jag har erfarat så är det svårt att sälja hästar i högre prisklasser.
 
Känns hemskt att sitta här och skriva att jag kommer sälja honom, men det är ju sanningen, jag vet det och jag har vetat det sen dag ett att jag nångång måste göra det. Han är en tävlingshäst som verkligen TRIVS på banan och att visa up sig så det är klart han ska få det, jag tänker inte hindra honom utan inom en snar framtid är det dags att hitta ett nytt hem till min stjärna. 
 
Den som får honom kan verkligen skratta sig lycklig livet ut, jag är glad för dessa år vi fått tillsammans♥
 
 
 
 
 


Postat av: Nathalie Busk

Mitt tips är att låta honom gå långsamt. Ziro gjorde precis likadant, och jag fick tipset att låta honom gå långsamt. I början är det svårt för dem, så de behöver lägre tempo för att hinna placera hovarna på rätt ställe, korsa benen, böja sig och bära sig. Ziro fick gå i snigeltempo, och efter två-tre veckor så började han att ta för sig framåt mer och mer, och när han bjöd mer själv så kunde jag be honom om mer tempo.

Hoppas det löser sig snart! :)

Kram

2014-06-25 @ 16:36:00 / http://dressyrhastar.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: