Blandade resultat

2014-06-29 @ 18:55:21 / Vardag
Hej! Nu har vi kommit hem och har hunnit duscha häst, transport och bil samt städat stallet och haft visning för ev. hyresgäster, just nu lagar jag mat och tänkte få i mig något eftersom jag inte ätit sen frukost, dagen har gått i ett och tiden har bara runnit iväg, nu är det ju redan kväll?! Ska iallafall berätta några ord om träningen idag.
 
När jag joggade fram så kände jag Wow, han kändes lätt, mjuk, villig och framåt inte alls som de senaste dagarna och jag blev jätte glad att han lyssnade så pass bra sa det till Erika att han kändes som om han var på bra humör, men jag hade ju inte börjat ställa några riktiga krav än så jag fick äta upp det där med bra humör för sen kom han igång och blev sådär jobbig, han bara stänger av och lyssnar inte på skänkel. hand, röst eller något riktigt riktigt tråkigt när man vet hur fin han kan vara. Trots det så blev det inte jätte mycket bråk idag och han bockade kanske bara 3 gånger vilket är en stor framgång! Men vi kom över det och jag vann striden och tillslut lyssnade han faktiskt på mig så jag tror vi behövde ett sånt här pass, men visst är det tråkigt när man hellre vill att han lyssnar hela tiden.

Vi jobbade mycket med att sätta han i galopp - sätta tillbaka och bryta av till halt/skritt, han tycker det är lite jobbigt samma gäller att fatta från skritt då han lägger sig i försvarposition och går inte att påverka, red mycket förvänd på serpentinbågar och på volt, det gick bra men han blir lätt vinglig och då tappar jag ridningen när jag egentligen ska vara mer tydlig då.
I trav jobbade vi också med att sätta honom på rumpan mycket halvhalter mycket tänka framåt, vi red även några skänkelvikningar och slutor.
 
Trött häst och om ännu tröttare ryttare, nu har jag ont i hela kroppen men det får man ta.
Film kommer senare om ni vill se!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: