Efter ridpass

2014-06-20 @ 16:13:00 / Vardag
Alltid efter ridpass är jag noga med att följa mina rutiner.
 
All utrustning tas av och hängs tillbaka, schabrak och sadelgjord tas loss från sadel och bettet rengörs noga. Dessutom smörjer jag alltid sadel, träns och stövlar efter varje användning. Rb borstas alternativ spolas vid riktigt svettiga pass. Stretchar alltid bakben samt rygg, ibland frambenen. Vid varje dressyrpass så har jag arnika på ryggen och masserar den därefter står han med back on track. Vid hårda pass eller som igår - första dressyrpasset på länge så använder jag kyllera på benen rekomenderar varmt då den håller hästarnas ben jätte fina och jämna! sen brukar han få stå inne en stund, äta havre och vila upp sig efter ridpasset.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: