Galopp

2014-06-22 @ 09:56:00 / Vardag


Jag antar att ni förstår vad jag tänkte när jag fick se det här gärdet!

Gårdagen bjöd på en uteritt som slutade med att galoppträna på ett fantastiskt bra gärde. Perfekt underlag och vi kunde cantra på bra, 5 varv i galopp i olika tempon och olika galopp, hög puls och bra flås därefter travade vi av och skrittade hem så nöjda!
Nu vet jag vart vi ska galoppträna i fortsättningen.
 
På kvällen åkte jag och Micke till några vänner och spendera kvällen där med lite spel och film, jätte mysigt så det var därför jag inte kunde uppdatera er.
 
Nu ska jag ut och jogga RB på banan och därefter ska jag och micke in till Örebro för att gå på bio, 22 jump street blir det, ska bli kul att se den!
Hoppas ni får en fin dag.
 
 
Alltid när vi galopptränar och det blir hög puls så tar jag av snokremmen och har nosgrimman på det lösta bara för att inte hindra andningen utan han måste kunna flåsa på bra!


Postat av: Sandra

Hur fungerar det för er med tillåtelse att få rida på fälten, har ni vissa fält som ni får rida på eller hur fungerar det? :)

Svar: vi får rida på alla fält här omrking
Evelinn Åkerman

2014-06-22 @ 11:56:43 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Stina

Var är det där?! Har letat efter ett bättre ställe att galoppträna Chimal på:)

Svar: Du vet när man ska rida näggestorp runda och vid den där fyrvägskorsningen rider rakt fram på den långa raksträckan så kommer man till en liten gård, bakom maskinhallen finns detta gärde!
Evelinn Åkerman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: