Sista rycket

2014-06-02 @ 07:24:32 / Vardag
Godmorgon underbara ni, vilket bra humör jag vakna på idag. Skönt väder, junimånad, inte långt kvar i skolan nu. När slutar ni? Jag får sommarlov den 13 juni, senast av alla i Sverige tror jag haha. Men vi ska va med och jobba på studenten och laga mat till alla glada studenter och för de får vi två dagar längre sommarlov på hösten än alla andra i skolan! Dagen efter studenten ska jag jobba på ett bröllop och det känns lite nervöst, är lite ringrostig när det gäller servering känner jag men det ska väl gå bra. 

Just nu är det sista rycket med allt i skolan, det gäller att ligga i och få in allt nu. För min egen del så känner jag mig rätt lugn, har en att uppgift som ska in imorgon samt den sista nationella delen i matte imorgon. Vad jag vet så har jag bra betyg i alla ämnen, till skillnad från 8an när jag hade 5 F eller nåt, har aldrig haft svårt i skolan bara blivit väldigt skoltrött. Men nu känner jag mig stolt att jag klarat allt, det som känns lite jobbigare är just matten, men jag kämpar för att klara det. Så skönt att jag aldrig mer kommer ha en mattelektion i hela mitt liv, mitt sista prov görs imorgon. 
Sen ska jag ha ett välförtjänt sommarlov och ingen är gladare än mig att slippa komma till skolan och till klassen. 

En sak känns mindre kul, som ni vet så gymmar jag på skolan och har tillgång till det hela tiden under skoltid, tyvärr inte på lov så det känns som att träningen kommer hamna på efterkälke, trist då jag älskar att hänga på gymmet och att träna hemma håller mig inte tillräckligt motiverad. Måste försöka komma ut på nån löprunda eller pw iaf så man håller igång.

Jaha de var skolfronten och träningsfronten, men hästfronten då? Jaa rb har fortfarande sommarvila en vecka till sen ska han skrittas igång och ingen längtar mer än mig. Idag kommer det även en tjej och kollar på stallet för ev. Intresse för utbildning av hennes ponny, kul då jag gärna tränar mer! 






Postat av: Louise

Jag slutar den 11:e juni!

Svar: vad skönt!
Evelinn Åkerman

2014-06-02 @ 11:32:49 / http://nattstad.se/louisedressage
Postat av: Christel

Sv; jo hon är svårlastad. Men han beskrev att hon inte var rädd för transporten utan just för att lastas av människor. Därför fick man få henne att "vilja" gå in i transporten av egen vilja :) svårt att förklara, men det var riktigt lärorikt :)

2014-06-02 @ 12:11:35 / http://nattstad.se/Christel.bergstrand
Postat av: Julia

Jag slutar den 4e ;) din ponny är superfin!

Svar: men gud så härligt! själv har jag ett jätte stort slutprov den fjärde D: tänk på mig då.. :( hihi tack detsamma :* <3
Evelinn Åkerman

2014-06-02 @ 12:31:31 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Alice

Jag slutar också 13 juni, känns som om alla slutar tidigare...

Svar: Jaha! Jaa håller med:/
Evelinn Åkerman

2014-06-02 @ 16:42:26 / http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: