Sommarlov innebär nya tag

2014-06-16 @ 10:00:00 / Vardag
Hej på er! har tagit en liten ofrivillig bloggledighet nu över helgen, behöver verkligen det och koppla av från alla måsten. Eller ja i lördags var det ingen avkoppling utan då jobbade jag 14-23 så just den dagen hade jag inget att uppdatera er om för den delen men igår tog jag en riktigt slappardag, låg i sängen i princip hela dagen och bara njöööööt av att äntligen fått sommarlov och har det 10 veckor framåt. Så jag tog en segis dag och kände mig välförtjänt av det, red inte rb förrän på kvällen när det svalnat lite ute.
Nu ska jag se till att vardagen flyter på bra och att man kommer in i rutinerna och inte vaknar vid 5.30 som man är van vid, det kan vara rätt irriterande!
 
Idag står ridning först uppe på schemat, tänkte rida ut och försöka få ut all överskottsenergi som Rb har samlat på sig de här tre veckorna samt börja arbeta bort gräsmagen. Ett schema för veckan dyker upp under dagen och det har tema: kondition är tanken. Jag vill som jag åvan skrivit få bort magen samt förbättra konditionen och styrkan långsiktigt så han lättare klarar av två klasser på en dag samt på långbana. 
 
 
Hur jobbar ni när ni vill förbätta eran hästs kondition och uthållighet? Kom gärna med tips!


Postat av: Ellen

Ut i skogen och intervallträna. Rid i backar. Ställ mer krav i dressyren. :)

2014-06-16 @ 11:14:15 / http://ellenfridsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: