Tävlingar

2014-06-13 @ 17:20:00 / Planering
Något jag älskar att göra är att se över tävlingarna inför kommande säsong, jag gör det varje gång och brukar uppdatera er med vilka tävlingar jag tänkt åka på och även vilka klasser. Denna säsong är inte ett undantag utan jag har suttit och spånat över lite tävlingar som jag tycker känns intressanta, detta är bara en plan, mycket kan hända däremellan men dessa tävlingar känns intressanta:

Anmäld 26/7 - Norrköping Fk LB:1 LA:1 Connemara SM
1-3/8 (någon av dagarna) - Gyttorp debutera LA:4?
10/8 - Rk Kumla LA:1 LA:4 Distriktsmästerskap
17/8 - Mariestad Rk LB:1 LA:1
24/8 - Glanshammar LB:1 LA:1(om det finns)
7/9 - Örebro Rt LB:1 LA:1 
12/10 - Nyckelryttarna debut LA:3?
26/10 - Katrineholm RF LA:1
 
Långsiktigt mål:
2/11 - Karlskoga Rk debut LA P:1 kvala till nationellt
23/11 - Gyttorp LA P:1 kvala till nationellt
 
Målet för iår var ju ändå att rida LA P:1 och just nu känns det faktiskt inte så långt borta, det vi måste jobba på är skolorna, resten sitter men kan förbättras såklart, framför allt att hitta den höga formen och de samlade gångarterna. 
 
Det känns ändå som vi är klara på LB nivå, vill inte ligga där och skava och plocka placeringar men det är ju nästan bara dom klasserna som finns på tävlingarna tyvärr. Så om jag hittar andra klasser så kommer jag gå ifrån LB och uppåt, det är ju ändå inte på den nivån vi vill ligga!
 
 
 


Postat av: Alva

Jag förstår om du vill tävla LA:4 innan DM, men är det inte lite onödigt att rida LA:3? Jag tycker iaf att du ska fokusera på de program som ger dig mest tex LA:4 eftersom det går i DM och LA:P1 eftersom det är kval till nationellt =) om jag va du skulle jag göra det iaf, men du gör ju förstås som du vill =)

Svar: La 3 stod som det enda programmet på tävlingen men jag antar att de inte bara kommer vara dom
Evelinn Åkerman

2014-06-13 @ 18:11:19
Postat av: Isabella

Tranås och katrineholm har LA:p1 i början av augusti om du känner dig redo för det tidigare och det inte ligger så långt bort :)
Men vilken procent krävs för att kavla nationellt? 64?

Svar: Nej vi är inte mogna för det i augusti men i november är vi det! Jag tror det är 62% men är inte säker! Men om vi lyckas över 62 de här gångerna nu i början augusti så är vi kvalade så så får vi väl se hur planen ser ut efter det :)
Evelinn Åkerman

2014-06-13 @ 19:25:54
Postat av: Sandra

Tror det är bra att rida LA:3! Bättre att prova på och rida alla LA klasserna, särskilt om man vill rida P1 sen så tjänar man på att rida de lite svårare LA programmen :) inte jättestort hopp från A1 till A3 och blir kul för er att få komma ut på lång bana!

2014-06-13 @ 21:35:26 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Julia

Tycker absolut inte att du ska hänga kvar på LB-nivå, när man börjar få smak för de svårare programmen så är LB väldigt tråkigt och blir nästan "svårt" för att det inte händer något, tycker jag iallafall. Vill själv upp i LA:P1 då programmet verkar väldigt roligt, men är även för mig en bit kvar. Kommer starta det om inte jättelänge, tror att det krävsnågra gånger innan man riktigt kommer in i ett program och man vet vad man ska träna på.

2014-06-14 @ 09:55:43 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Kajsa

Lycka till på alla tävlingar :)

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2014-06-15 @ 21:05:11 / http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: