Träning

2014-06-29 @ 14:33:23 / Träning
Nu ska vi snart lasta och åka mot Östansjö för lite träning, äntligen! 

Vi kör på helrött idag för jag tycker rb är så läcker i det. Jag har även lärt mamma hur man filmar med iPhone så ikväll kommer även en film dyka upp, om han sköter sig vill säga, hoppas kunna få bra hjälp med det som varit svårt nu ett tag.






Postat av: Tilde Nelander

Det är ju så himla mumsigt med rött på svarta hästar ;)

Svar: ja det är super fint!
Evelinn Åkerman

2014-06-29 @ 15:40:00 / http://www.flieges.blogg.se
Postat av: Elsa

Har du paddar under lindorna? Själv tycker jag att det ser ut som korvar när jag lindar med paddar haha så har skydd ist😉

Svar: inte under dom här lindorna, på vissa har jag paddar på men det beror helt på lindornas tjocklek och längd! Vad använder du för paddar? vissa ser ju "korviga" ut rent allmänt haha ;) rekomenderar mias paddar!
Evelinn Åkerman

2014-06-29 @ 18:51:40
Postat av: Lisette

När man lindar ska lindorna täcka "hela" benen ifrån knät och neråt, inte på hovarna men ingen päls ska synas. Det dämpar skador, för även där man hoppar över att linda kan de förekomma skador lika enkelt som på andra kroppsdelar på hästen! Men när man rider är det en annan sak. Detta har i alla fall min tränare tipsat om.






Svar: Men jag skulle ju rida? varför skulle jag linda så då?
Evelinn Åkerman

2014-07-02 @ 13:49:57
Postat av: Lisette

Men åkte du inte transport till träningen eller? Man får linda om när man är framme. till "ridlindor". Eller hur tänkte du där?


Lisette

Svar: Jag lindar mina lindor som jag alltid gjort hemma sen tar jag på transportskydd och åker?! Kan ju inte ställa mig och linda om när jag kommer fram har en ponny som är galen och knappt kan stå still
Evelinn Åkerman

2014-07-05 @ 14:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: