Vårsäsongen 2014

2014-06-03 @ 20:51:34 / Tävling
Tänkte jag skulle haka på några andra bloggar och göra som en årsresume över de tävlingar som vi deltagit i iår, lite kort bara om känslan och resultatet. Kan vara kul att se och som en fin avslutning på vårens tävlingar, hoppas på lika om inte ännu bättre resultat till höstens tävlingar.
 
Årsdebuten gjordes den 23 Mars i Mariestad, mycket nerver stod på spel och jag ville verkligen inte göra om samma dåliga start som vi fick året innan som verkligen sänkte mitt självföroende. Men vi är ett år äldre och ett år klokare och trots en laddad häst på framridningen fick vi in och gjorde två kanon ritter och fick 67% i LC och 66% i LB som där med gav två andra platser.
 
 
Vi bestämde oss för att hoppa av planen att rida fler LCer och gick direkt upp i klass, ser ingen vits med att ligga och skava på LC när det är där vi absolut inte vill va. Så den 6 April åkte vi till Gyttorp och red LB:1 och debut i LA:1, jätte bra känsla i båda klasserna tyvärr red jag fel i LAn som kostade oss vinst men vi slutade på 63% och en andra plats (1 placerad) men i LB:n kom vi också 2a på 68%
 
 
26 April åkte vi till Askersund och red en LB:1, rb var lite rädd för saker i ridhuset konstigt nog då det är där vi alltid tränar ihop men vad gör det vi red ihop 65% och var 1% ifrån vinst här igen då, det var bara en placerad i klassen.


Helgen därpå kan varit våran bästa start nånsin, är fortfarande väldigt stolt över den då vi åkte med 0 förhoppningar den 3/5 till Laxå och visste att domaren i klassen aldrig gett oss mer än 62% i LC tänkte att hur sågad kommer jag då bli i LA? visade sig att vi fick bäst procent av alla startande och vann vår andra LA:1 på 69% var helt sjukt glad.
 
glädjetårar 


11/3 var vi på hemmaplan i Wittvång och red två klasser i ösregn, ritter jag inte är ett dugg nöjd med. Domaren var verkligen inte med oss och vi fick 64% och 62% i LB LA, vårat sämsta resultat för åren och det kändes bara som en skitdag. Skyller på den taskiga framridningen när det var femtioelva ungar som styrde runt och hade noll koll och så satt jag på en tickande bomb som smäller vilke sekund som helst, och det gjorde han. Vi kom inte till ridning alls och det förstörde vårat upplägg tyvärr. Men vi blev trots omständigheterna 2:a i LBn
 
 
Vårens sista tävling reds den 24/5 på Örsta kulles dressyrcup med blandade resultat. En kokande rb i LBn som bara ångade på och jag fick verkligen kämpa genom hela ritten belönades med 68% och vinst i en klass med 19 startande! i LAn var han lite segare men gjorde en kanonritt som bara fick 64% vilket jag inte var nöjd med för den ritten. Men min känsla var toppen rakt igenom hela dagen och vi gjorde vårt absolut bästa!
 
 
Summan av kardemumman, vilken härlig start vi haft på 2014, våran helt klart bästa säsong. Som jag sa en annan gång, vi har haft så himla mycket motgångar och jag har gett upp gång på gång men jag visste att en dag skulle vårat slit löna sig. Alla rosetter vi fått på dessa 6 tävlingar är mer än vi totalt fick under 3 år. Är jätte stolt för vad vi har åstadkommit och även fast det inte är några stora framgångar för en annan, men för mig som utbildat den här ponnyn från 0 så är det en grym framgång.
 
Vill tacka min underbara mamma för att du alltid trott på oss och alltid peppat mig att inte ge upp, tack till världens bästa tränare som hjälpt oss komma dit vi är idag, tack till sponsorer för att ni trott på mig och hjälpt mig på vägen och tack till er mina stödjande bloggläsare!
 
Nu siktar vi mot höstens tävlingar och hoppas kunna nå högre höjder!


Postat av: Sophie S. Varnäs

Sv: ja, verkligen! Tack så mycket :)
Såg att du redan publicerat inlägget, men det var okej haha :) Kram!

2014-06-03 @ 21:11:03 / http://tavlingsponnys.horseworld.se
Postat av: Sophie S. Varnäs

Tänkte bara tillägga att du hemskt gärna får skriva att du fick idén av mig :)

Svar: fick inte bara iden från dig, tillexempel Amanda holmertz, frågade henne och fick ett snabbare svar så då publicerade jag :)
Evelinn Åkerman

2014-06-03 @ 21:16:09 / http://tavlingsponnys.horseworld.se
Postat av: Sophie S. Varnäs

Sv: Okej, trodde du fick den av mig eftersom du frågade:)

2014-06-03 @ 22:02:56 / http://tavlingsponnys.horseworld.se
Postat av: Mikxki

Kul att det har släppt och att det går bra :D

Svar: jaa tack :D
Evelinn Åkerman

2014-06-04 @ 09:56:53 / http://mikxki.blogg.se
Postat av: Sara

Alltså ni är så fina!!

Svar: Tack så himla mycket! kram<3
Evelinn Åkerman

2014-06-04 @ 15:37:36 / http://ssfredlund.horseworld.se
Postat av: Lydia

Hej!
Du är sjukt duktig, att du aldig har gett upp. Jag har slitit med min ponny i över 3 år nu. Det har varit skit tufft och det har varit skador inblandade. Jag har velat ge upp flera gånger och höll på att göra det i början av året. Just i den stunden vill man inte längre jag kände mig värdelös. Men då på något kom jag in på din blogg. Där det stog att du hade kämpat med Rb och ville ge upp men aldrig gjorde och se nu. Massa placeringar och ni är perfekta ihop. Du hav mig ett lyft kan man säga. Att aldrig ge upp och det gjorde jag inte heller. Nu går min ponny ttre än någonsin. Vi kommer säkert ha flera svackor men jag vet att vi klarar oss igenom det.
Nu blev det mycket jag och min ponny. Men jag vill bara säga att du ryckte upp mig igen med dina ord att aldrig ge upp. Du är en stor förebild och har en otrolig kämparglöd :D

Svar: Tack så himla mycket för din kommentar, du anar inte hur glad jag blev! Stort lycka till i framtiden med din häst, kram<3
Evelinn Åkerman

2014-06-04 @ 22:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: