Ett lika bra pass!

2014-03-15 @ 17:00:49 / Vardag
Hallå på er i blåsten! Har precis avslutat ett super bra pass på banan. Körde samma tänk och samma upplägg som igår och det fungerar verkligen, är riktigt nöjd och det känns som en bra uppladdning inför morgondagens träning. Många skulle nog tycka att träna 3-4 dagar i rad dressyr såhär som jag gör är alldeles för mycket, men det är det inte säger jag! Självklart är det olika från häst till häst men min häst går alltid som bäst den sista dagen dressyr. Då ger jag han alltid ledigt dagen efter har har presterat som bäst. 
alla pass ser olika ut, har olika längd och fokus på olika saker. Varierad träning fast i dressyr. Idag blev det en halvtimmes ridning sen skrittade jag av i skogen, det gillar han och det är så jag håller han glad och positiv.
 
 
Idag var galoppen suuuper! han rullade på och va riktigt fin i formen, explosiv lätt och lydig som jag vill ha honom. Traven där emot fick jag en känsla av att det gick jääätte sakta och att han va typ helt död ?! fick fråga mamma som kan se från marken och hon tyckte att han trava riktigt fint och vilade mer än vanligt på steget, att han inte alls va så springig som han kan vara och då fick jag tänka efter och insåg att hon hade rätt. utifrån det gjorde jag en travökning på diagonalen som var såhär helt perfekt! så himla kul.
 
Ni hör hur nöjd jag är? hoppas på att vi kan visa upp oss lika bra för Charles imorgon och att han kan hjälpa oss att bli ännu bättre! Jag har även packat och gjort iordning för imorgon. Min vän Josefin följer med och hjälper oss och fotar, jätte kul att ha med henne! hon ska med nästa helg till mariestad också, kanon att få med henne imorgon så hon kan lära sig rutinerna ;) 
 
Outfien blir mitt vita schokemöhle schabrak, vita lindor, vita boots ihop med mitt lackade tävlingsträns med pärlpannbandet, nya hjälmen, cavallo stövlarna, en vit piké och en jacsontröja över!  Hoppas på riktigt fina bilder imorgon.
 
 


Postat av: evie

Låter som ett härligt pass! Och jag håller med dig - man får helt enkelt anpassa från häst till häst. Gör man som du i dag och kör ett kort intensivt pass med skogsrunda efter så får ju hästen sin "belöning" ... och jag tror lite mer på kortare pass när man inte rider träning, så att hästen inte hinner tröttna eller tycka att det är tråkigt. De är ju lite som oss - de behöver omväxling helt enkelt :)

2014-03-15 @ 22:18:56 / http://evieastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: