Ett superpass!

2014-03-20 @ 19:48:59 /
Idag blev det en riktigt bra genomkörare med RB!

har avslutat ett kanonpass i ridhuset idag, hade hela för mig själv och det är ju bara för lyx, så jag passade på att ta igenom honom ordentligt. Vi räknade lite på hur lång framridning jag behöver innan han går som bäst och kom fram till 35 minuter sen är han tipptopp. Bra att kolla av sånt där inför tävling, däremot kan man ju aldrig räkna in ifall något oförutsägbart skulle ske.
Började med att skritta honom för hand innan jag satt upp och jobbade honom låg, över till trav lite lätt kolla av gas och broms, i början mest broms. Rullade över till galopp för att lossa honom, så ser våran framridning ut. därefter kan jag sätta mig ner och gå tillbaka till traven för då är han mer loss och rörlig och har även mer framåtbjudning efter första galoppen! 
 
Idag red vi mycket mycket övergångar och mycket halter på medellinjen, vi red linjer ur LC och LB men även några öppnor, skänkelvikningar och förvändgalopp. Vi testade även för första gången att göra enkla byten och galopp till halt på medellinjen då han kändes så fräsch så testa jag nån gång bara och det var helt okej för att vara första gången! Jätte nöjd med dagens pass och med formen, känns väldigt bra inför söndag.
Imorgon ska Rb få lulla runt i skogen och bara njuta, jag börjar skolan 12.10 så jag hinner rida på förmiddagen. 
 
Har fått önskemål om film från träningar och till eran stora lycka har jag nu fixat det! vet inte sist jag filmades, i somras typ? så nu var det väl dags. Jag la ihop alla filmerna till en film och den här gången klippte jag inte bort " det dåliga " utan allt är med även om det inte är perfekt alla gånger!
tyvärr har jag inget ljud inkopplat i datorn så jag kan inte lägga till musik, så ni får väl istället lyssna tyst eller sätta på egen musik till så blir det lite roligare!
 


Postat av: Sofia

Så fina! :) Galoppen ser jättefin ut!

Svar: tack så jätte mycket! Ja galoppen är ett pluss :D
Evelinn Åkerman

2014-03-21 @ 13:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: