Tävlingen i Mariestad

2014-03-23 @ 18:28:34 / Vardag
Hej på er! Hoppas eran dag har varit fin min har varit kanon, haft det jätte trevligt nere i Mariestad hela dan. Och jag är jätte nöjd med Rb verkligen. Tänkte berätta lite mer ingående och sen visa några favoritbilder så får ni se fler imorgon, togs 930 bilder så haha!
 
 
Framridning LC:  oj så ofokuserad han var här, mycket hästar på samma ställe, öppet och blåsigt väder. Men jag fick igenom det jag ville, kändes sådär i traven men galoppen super! Synd att vi skulle tävla ett program med inte så mycket galopp då det är de som är hans bästa just nu. Nöjd med upplägget och tidsplanen var helt perfekt!
 
 
Banan LC: Tyvärr lite loj känsla inne på banan, iallafall den första minuten men det blev bättre mot slutet. LC är inte vårat program så att säga då det är så mycket av och på heeela tiden och vi hinner aldrig få något flyt innan det är ett avbrott liksom. Men nu lämnar vi dessa klasser bakom oss! vi blev belönade med 67,77% vilket jag verkligen inte trodde! så de va en bra lägsta nivå som räckte till en andra placering. kul!
 
 
Rb's uppfödare var även och titta på oss idag, hon hejade och hjälpte mig så de va jätte snällt och jätte kul att hon kom! Hon har ju inte sett Rb sen han va fyra så de har ju hänt en del sen sist ;)
 
Framridning LB: Jag bytte från Baucer till det vanliga bettet för att se hur han va och han kändes mjukare och så men ibland kan det bli lite tomt i handen medan med baucher kan de bli lite hårt.. hmm svårt. Men det kändes bättre i traven den här gången och nästan värre i galoppen haha, ne men han busa lite med mig och det är väl okej till en viss gräns. Perfekt framridning här också, kändes super! den här gången satte jag lite mer tryck i honom som visade sig på banan!
 
 
Banan LB: kändes lika bra som framridningen, kändes faktiskt jätte bra genom hela, tappade yttersidan i nån diagonal bara men domaren märkte inte de som tur va ;) travökningen kändes jätte fin och han va allmänt fin och med hela tiden. Det blev bara 66,37% vi trodde att de skulle bli mer då han va finare än förra klassen som jag tycker va värd mindre haha hmm, blev en till andra plats (jag är alltid ständiga tvåan) men med bara 1 knapp procent från ettan!
Världens finaste kille
 

Vi vann fina hederspriser och fick med oss pokal från båda klasserna vilket jag tyckte va jätte kul!
 
Vill tacka Josefin för all den hjälp jag fått idag, du har varit helt otroligt duktig och vilka bilder jag menar kolla bara!! helt sjukt grym är du tack för allt!
och tack till min Mamma som alltid står bakom mig, du är en hjälte ♥
Så tacksam till alla runt omkring mig!
största tacket till min finaste finaste rhett butler som skött sig exemplariskt.
 
 
 


Postat av: sonny

Läs om inlägg där jag skriver om ponnyaföräldrar
www.SonnyA.blogg.se

2014-03-23 @ 18:42:59 / http://sonnya.blogg.se
Postat av: Emma

Jag tyckte det var bra i LBn också eftersom det är hårdare bedömningen i den! =)

Svar: Den kändes bara värd mer:)
Evelinn Åkerman

2014-03-23 @ 21:23:33
Postat av: Josefin Blomberg

Hihi, tack själv att jag får möjlighet att följa med dig ärr jättekul! Säg bara till om du vill ha hjälp någon mer gång <3

Svar: Ja du får gärna följa med till gyttorp :* <3
Evelinn Åkerman

2014-03-24 @ 18:02:06 / http://josefinochbelinda.webblogg.se
Postat av: Johanna

vad fina ni är, grattis till två placeringar! :)

Svar: tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2014-04-01 @ 23:16:26 / http://tigermysig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: