Långbana

2014-05-04 @ 17:26:00 / Svar på tal
En fråga trilla in igår:

Åh vad kul, ni förtjänar det! :) 
Jag har bara en fråga och skulle vara jätte tacksam för ett svar! Jag har tävlat LB:1 ett tag och känner att jag vill pröva något nytt, så jag anmälde mig till en LB:2, eftersom jag inte vill avancera till LA. Dock så märkte jag att det var lång bana på LB:2an och jag har aldrig ridit på lång bana innan (är rätt så ny i dressyrvärlden). Jag tänkte bara fråga ifall det är lika lätt att rida på lång bana som på kort bana? Och är det svårare att rida på lång bana? 
Kanske är en lite onödig fråga, men jag är bara så himla osäker!
 
Svar: Först och främst tack! Till din fråga som jag inte alls tycker är onödig på något sätt, klart man är osäker om det är första gången, det är helt okej bra att du rådfrågar! Jag tror inte långbana ska vara några krångliheter, inte om du tränar på en och lär dig bokstäverna samt vägarna mellan dom, rid programmet många gånger så det sitter ordentligt! För en storhäst kan det vara till ens fördel då jag kan tycka att det är svårare att få ut nåt på en mindre bana med en stor bumling men på ponny kanske det är lite svårare om man har en som lätt blir trött eller seg.

Personligen har jag bara tävlat på långbana en gång och det var med min C-ponny Acrobat när vi red LA:4. tyckte inte det var några större svårigheter utan att de va enklare att utföra rörelserna på lite större svängrum så att säga. Men det är nog upp till var och en, LB:2 ska nog inte vara några svårigheter,det klarar ni! 
Lycka till!
 
 
 
 


Postat av: Elin

Hej,

Vilken fin blogg och bra svarat! Det hjälpte även mig mycket. Kolla gärna in min blogg och kanske släng in en kommentar? Just nu har jag en tävling - så passa på att kolla in den också!

Ha en bra dag,
Elin

2014-05-04 @ 18:46:02 / http://gossiphorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: