Prioritera olika saker

2014-05-13 @ 15:32:25 / Vardag
Jag hade tänkt anmäla till en utställning i Kumla den 14 juni som en liten "uppvärmning" till utställningen under Connemara SM, eftersom jag aldrig visat en häst tidigare, men får tyvärr ställa in dom planerna då jag fått jobberbjudande som går före. Det handlar om min framtid och det är bra att visa framfötterna på arbetsmarknaden, man ska nog inte tacka ner för många gånger för sånt kommer arbetsgivarna ihop utan ta alla jobb man kan! Därför ska jag då jobba som servitris på ett bröllop i Laxå och tjäna lite extra.
 
Så om vi ställer ut han under SM det återstår att se, isåfall kommer det bli en väääldigt lång dag för honom gå upp tidigt som tusan för att åka 3 timmar, starta två klasser, vänta till eftermiddagen för att visas sen åka hem 3 timmar igen. Hmm vi får se helt enkelt om vi bara tar dressyren och fokuserar på det istället!
 
 


Postat av: Anna

Jag tycker du ska ställa ut! Han ser fin ut och det är kul!

2014-05-13 @ 17:19:08
Postat av: Sofia

Du kan ju köra dit han dagen innan och sova över där?:)

Svar: vi har tyvärr inte möjlighet till det :/
Evelinn Åkerman

2014-05-13 @ 20:14:51
Postat av: Elsa

Träna på hur man ska ställa ut. Öva på hur man tar fram de bästa gångarterna ur hästen när man går i vilken position huvudet ska vara i för att ge bäst intryck så är det inga problem. Fick guld första gången jag jag ställde ut samt pris för väl visad häst... Mitt tips är att hästen ska visa framfötterna. Pigg i bakbenen men samtidigt ta ut steget med bra övertramp. Tycker verkligen du ska visa honom!

2014-05-14 @ 22:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: