Sommarlov!

2014-05-27 @ 09:45:00 / Vardag
Som ni mäkte igår så publicerade jag ingen veckoplan för att det är så här att Rb ska få vila helt från ridning i 2 veckor och få beta gräs istället, med lite undantag för borstning, pyssel och promenader. Kan inte va utan min prins totalt hehe.. Sen ska han få skrittas en vecka och börja longeras innan vi sätter igång som vanligt igen! Tror att denna vilan kommer göra honom gott, han kommer kunna äta upp sig så vi har mer att ta av inför hösten och han kommer framförallt få vila musklerna och hjärnan något som är mycket viktigt hos unga hästar. Men det kan bli spännande att sätta igång honom igen, blir att rida med säkerhetsväst kan jag lova haha!
 
Så under den här vilan så får ju inte jag tappa min ridning, jag måste ju ändå hålla igång och träna lika effektivt så jag tänkte hjälpa mamma lite med Nightan i dressyren så jag håller formen i trim och sen träna lite extra på gymmet. Inge sommarlov för mig inte! Sen har jag en tjej som vill att jag tränar hennes ponny samt en annan tjej som vill att jag rider igenom hennes storhäst så jag har att göra ändå men jag är inte fullbokad så att säga så om någon är intresserad av att ha sin häst tränad så kan ni höra av er till mig så kan vi allt lösa det!
 
Hur är det med er, släpper ni era hästar på sommarbete?
 
 


Postat av: Alva

Vi brukar släppa hästarna på sommarbete nån vecka i juli =) Jag ska ju åka till Gripens meeting i slutet av juni så det blir nog några dar efter det skulle jag tro! =)

Svar: Okej va härligt!
Evelinn Åkerman

2014-05-27 @ 14:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: