Tävla ponny till 20?

2014-05-30 @ 11:07:51 / Vardag
Efter att Svenska Ridsportförbundet nekat att höja åldersgränsen så tycks frågan kommit upp igen, bara nån månad senare, kanske är det vi på sociala medier som har stor påverkan? nu är det iallafall på tapeten igen att höja åldersgränsen till 20 vilket för min egen del känns bara positivt då det innebär att jag får yttligare två år med min underbara ponny - då kanske vi har möjlighet att ta oss till dom klasserna jag vill!
 
Ridsportförbundet har iallafall lämnat ut en enkät som de vill att vi svarar på så var med du med och påverka framtiden för våra ponnyryttare! länk
 
Vad tycker du om det hela?


Postat av: Maja

Jag tycker inte att dem ska höja åldersgränserna! Är man över 18 är man vuxen och då tycker jag man ska gå över till storhäst! Eller ev. tävla bland storhästar.

Svar: okej:)
Evelinn Åkerman

2014-05-30 @ 11:12:53 / http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Stina

Nu tävlar ju inte jag i dressyr, men varför inte, som distansryttare får vi ju tävla ponny hur länge vi vill, tills vi är 100 om så är. Visserligen tävlar ponnys och storhästar alltid mot varandra men ändå! Vi får ju i varje fall tävla som YR tills vi är 21 och rida mästerskap på 120km istället för 160km som seniorerna gör, då borde väl dressyrryttare få tävla ponny tills de är 20:)

Svar: Eller hur!
Evelinn Åkerman

Postat av: Louise

Tycker det både är positivt och negativt som i mitt fall så har jag redan nu gått över till storhäst när jag är 16 för att jag tyckte det var ovärt att ha d-ponny i ca 2 år efter min c-ponny och om fler är i den situationen tror jag fler skulle ta vara på sina ponny år och inte gå över tidigare pga samma anledning som mig. Men å andra sidan så är det ju på storhäst man gör den riktiga satsningen som är mer långvarig då man faktiskt kan tävla storhäst hur länge man vill så riktigt svår fråga, men svarade att jag tyckte det skulle höjas då jag ev ska tävla ponny på sidan av storhästen och då vill jag ju som du säger hinna komma dit jag vill!

Svar: förstår dina tankar! kram:)
Evelinn Åkerman

2014-05-30 @ 15:25:00 / http://nattstad.se/louisedressage
Postat av: Sandra

Helt meningslöst, de kommer ändå aldrig tillåta att få rida mästerskap och dylikt i åldersgruppen 17-20 så ser inte poängen. Bättre att plocka upp sin ponny bland hästar istället, där finns ju dessutom mycket roligare klasser att rida! :)

2014-05-30 @ 17:18:27 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Julia

Tycker det är bra! Vissa vill inte gå över på storhäst då man inte känner sig klar för ponny vid 18år. Storhästtiden är så lång medan ponnytiden är väldigt kort, så varför inte ha längre ponnytid?

Svar: så sant!!
Evelinn Åkerman

2014-05-30 @ 21:05:43 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Maja

Tycker nog att det är rätt onödigt, känner man sig inte klar på ponny kan man ju ta upp den bland storhästar. Det finns ju en anledning till att de från början satt en gräns på 18 år och jag tror nog ändå att det är bäst så :) MEN håller med om att det finns mycket positivt också, många är ju inte alls för stora för sin ponny ens vid 20 års ålder.

2014-06-01 @ 10:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: