Veckans plan

2014-05-20 @ 17:08:39 / Planering
Enda sen jag började planera allt i min hästvardag från månad till månad, vecka till vecka, pass till pass så har det gått mycket bättre för mig, som ni kan märkbart se på mina resultat, det är något som hjälper mig att ha mer koll och mer säkerhet inför tillexempel en tävling. Ni har ju sett veckans planering alltså dag för dag men jag tänkte gå in lite djupare den här veckan just för att det är tävling på lördag och vi vill verkligen prestera!
 
 
 
Så istället bara för att skrapa på ytan och säga dressyr på tisdag, onsdag, fredag så kommer jag nu presentera veckans mål inför lördag. Jag vet att underverk inte går att göra under tre pass och jag kommer inte sätta så höga krav så att jag blir ledsen om jag misslyckas utan jag ska se om det här funkar för oss helt enkelt att ta min planering ett steg längre.
 
Veckans planering:
  • Rida program, flera flera gånger, ta delar ut programmen och trimma extra på. Hitta svagheter och våra styrkor att ta till när det väl gäller. Mata in programmen i huvet så de sitter i ryggmärgen för att visa upp rörelser som sitter på pricken där dom ska!
  • Höja svårighetsgraden ännu ett snäpp och hitta den högre formen samt de höga knälyften, detta är ett långsiktigt träningsprojekt men vi ska börja känna på det och försöka hitta ifrån säkerhetsridningen till tävlingsridningen för att kunna plocka de högre poängen!
Känns som att två punkter är nog att ta tag i under en vecka! Nu ska vi försöka höja oss från 7,5 till 8 och från 8 till 8,5. Angående punkt två känner jag lite såhär att antingen går det hela vägen och blir kalas bra eller så blir det pannkaka men det gäller att ta sig ifrån sin säkerhetsbubbla om man vill komma längre!
 
 


Postat av: Bella

Tycker att du borde träna lite markarbete med han:) tex trava över bommar som ligger på sockerbitar, kan hjälpa han att lyfta på benen ordentligt och en riktigt bra övning!:)

2014-05-21 @ 13:24:28
Postat av: Bella

Tycker att du borde träna lite markarbete med han:) tex trava över bommar som ligger på sockerbitar, kan hjälpa han att lyfta på benen ordentligt och en riktigt bra övning!:)

Svar: Jaa det ska vi nog testa! tack för tipset:) kram
Evelinn Åkerman

2014-05-21 @ 13:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: