En dag i stallet

2014-11-27 @ 15:32:00 / Stall Marieborg
Fått frågan flera gånger hur en vanlig dag i stallet ser ut men jag har haft så svårt att svara på det för ingen dag är den andra lik? det finns inga vanliga dagar på Stall Marieborg. Men jag ska försöka ge ett någelunda svar, så jag utgår ifrån en vardag när jag slutat sent och så berättar jag hur det kan se ut efter det.
 
Bussen stannar utanför vår går kl 16.10 då går jag oftast in och byter om och direkt ut i stallet, vid det här laget är det jätte mörkt och träligt ute så jag börjar med att mocka Rbs box, gör rent hinkar och fyller på vatten, gör iordning intagshö och två extra påsar som ska ges en vid 22 och en på morgonen. Därefter gör jag iordning fodret en hink för det som ska i krubban när han kommit in och sen en frukosthink. Därefter tar jag in honom så får han äta sin mat mellan 16.30-17.00 och det är bara för att vid den här tiden är Rb så hungrig och han blir jätte grinig om han inte får äta, då går det inte att rida, borsta eller göra nånting nära honom. Så undertiden han äter kanske jag pysslar med något annat i stallet som kan behövas göras eller så går jag in, bloggar lite, äter lite innan jag går ut igen och börjar borsta och sen rider jag, brukar bli runt kl 18-19 och då är det helt bäckmörkt ute så antingen rider jag i paddocken där vi har belysning eller så ger jag mig ut i skogen med pannlampa. När jag är tillbaka så tar jag av allting, borstar av han, tvättar av benen och gör min vanliga nattningsrutin sen får han komma in i boxen med ett stalltäcke och sova!
 
 


Postat av: Isabelle Johansson

Vad duktig du är Evelinn!

2014-11-27 @ 19:37:30 / http://isabellejohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: