Min älskade sadel

2014-11-25 @ 13:30:00 / Utrustning
Näst ut för test av det nya läderbalsamet var min sadel, den har sett bättre dagar och börjar bli till åren nu men jag älskar den så mycket, aldrig ridit i en sån skön sadel förut och jag kan knappt inte rida i någon annan heller. Så denna följer med mig från häst till häst. Tyvärr har den torkat ut lite och fått några små sprickor, trots att jag har verkligen pedantskött den! Men har inte hittat något super balsam än, hoppas att det här hjälper den. Något jag skulle behöva är ett medel som ger färg tillbaka då den bleknat av lite, jag kanske borde tipsa dom på WW att få fram ett sånt! - det ska jag göra ;)
 
Hur som helst så ser den som ny ut efter lite vård av detta fantastiska Bee Kind läderbalsam från Western Wanted! ni hittar det här
 
 
Såhär såg sadeln ut innan, tyvärr har den fått lite färg från mina bruna stövlar :(
 
 
efter:
 
 


Postat av: emelie behrmann

Vilken tur du har haft hästar stöpta i samma form!
Jag har alltid behövt prova ut en ny sadel när jag skaffat ny häst.

Svar: Ja det är verkligen tur, det är så konstigt denna sadel ligger bra på nästan alla hästar! Skulle jag skaffa en ny häst och den inte ligger bra så värmer jag bara om den för jag sitter så bra i den hehe :)
Evelinn Åkerman

2014-11-25 @ 14:18:58 / http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Olivia

sv. ja, supertrist att det blivit så med båda stövlarna o sadeln :(

2014-11-25 @ 14:41:02 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Julia Forsbacka

Vilken sjukt snygg sadel du har! Och tur att den passar på så många hästar, haha :)

Svar: snygg? haha är den snygg? de tycker jag inte men va kul att du tycker det :D
Evelinn Åkerman

2014-11-25 @ 18:18:38 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Julia Forsbacka

Jag tycker att den var fin.. Men jag romantiserar alla hästgrejer, bara för att det är just hästgrejer ;)

2014-11-27 @ 08:19:07 / http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: