Dagens träning

2014-10-26 @ 23:22:21 / Vardag
Slutade 21.30 idag, det blev en sen kväll idag för vi har hjälpt alla ungar att förbereda för träning. Sen kom Emelie hem sent på kvällen med två hästar som hon hade tävlat. Fina allie och copper plockade båda placering i Msv b! 


Dagens träning idag då för Emelie gick jätte bra! Rb har skött sig strålande här, inga protester, ingenting utan han är med hela tiden från början till slut. Vi jobbar på att jag ska sluta driva varenda steg och istället lägger bort bena och tar upp stigbyglarna, till en början var jag lite skeptisk, trodde inte han skulle gå framåt ens men det gjorde han bra och jag behövde knappt driva nånting. Som det ska va! Men han har inte alltid varit sån utan för bara några månader sen hade det aldrig funkat. 

Jag fick mycket bra hjälp med skolorna speciellt i öppnorna gjorde vi jätte bra tillslut. I slutorna ska vi tänka två steg öppna innan så blir han böjd och fin.

Fick det också uppmärksammat att högertygeln glappa lite, inget jag tänkt på men när jag höll emot mer så blev han ännu mer stadig. 

Jätte nöjd med andra ord! 

Nu är det dags att sova! Imorgon ska kurseleverna på träning med Emele och Briman för Mattias Jansson hos Sanna Nilsson, såååå avis!! Men jag ska få sovmorgon till 8, det behöver jag! Godnatt 


Postat av: Anna M

Kul att läsa om din vistelse!

Svar: Tack va roligt!
Evelinn Åkerman

2014-10-27 @ 19:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: