Mer positiv

2014-10-08 @ 20:03:00 / Träning
Dagens pass gick faktiskt bra, jag valde att rida utan stövlar och stigbyglar bara för jag ville ta igenom slutorna och eftersom jag känner att jag kommer åt han bättre utan så fick det bli så idag. Men herregud vad snabbt man vänjer sig vid stövlarna, jag har ridit 4 veckor = 11 pass utan stövlar och sen 3-4 gånger med stövlarna nu och idag var det verkligen jätte svårt att vara utan igen. Men jag kan tycka att det är bra träning att träna sig på stadigheten även utan, jag har märkt på mig själv att det gjort mina ben ännu stadigare. På tal om det, mina svarta stövlar har ännu inte kommit och vi är inne på 6e veckan!!! det skulle bara ta 4 veckor sa de på cavallo. Sjukt dålig service och det ser ut som att jag måste åka på tävling i bruna stövlar... 
 
Nog om det. Rb var fin idag och med från början, enerign fanns där något som det känt som den inte gjort några gånger. Även fast han säger ifrån när jag kommer åt honom eller bockar i skritt så kändes han mer med på noterna idag, en sak som är en stor framgång är att vi numera kan trava fram och göra övergångar till skritt, förut kunde jag inte göra det innan jag galopperat för tog jag ner han i skritt så fick jag inte igång han utan att han stod på bakbenen eller sparka bakut. Små små framsteg men viktiga att uppmärksamma.
 
Idag föll poletten ner när det gällde slutorna, ja har gjort fel hela tiden upptäckte jag men idag passande nog gjorde jag helt rätt och rb gick helt rätt.  Äntligen säger jag bara!

Ena hela långsidan låg idag under vatten så jag passade på att lägga skolorna där bara för att tack vare vattnet ligger handbromsen i men han fick bjuda till och ta skänkeln där och tillslut funkade det jätte bra. Trots att öppnorna överlag var lite sämre idag så gjorde det inget. Jag hittade en ny växel i traven där kontakten var helt still och i en trav med bra svikt, jätte kul var det, önskar jag kan få till den fina traven till tävling då jäklar hörni!

Galoppen var lite sämre idag, försökte träna på att inte samla upp honom så mycket men då blev han istället lite vinglig får ta med det och träna vidare imorgon. 
Det jag ville komma fram till var iallafall att idag känns det mer positivt inför en debut på söndag, men jag återstår och ser imorgon som sista riktiga avchekningen hur vi gör!
 




Postat av: Alva

Gud så fina ni är! 😍 Skönt att det gick bättre idag! 👍😊

Svar: tack snälla<3
Evelinn Åkerman

2014-10-08 @ 21:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: