Galoppträning

2014-09-16 @ 16:04:48 / Träning
Igår gjorde vi ett super pass ihop jag och Rb! Traven har gått så himla bra nu på sistone så vi travade faktiskt inte mer än 5 minuter i början och i slutet utan imellan red vi mycket galopp med några skrittpauser. Efter uppvärmningen så började jag jobba med galoppserpentinerna, de har blivit lite bortglömda på sistone men funkade lika bra som sist. Jag varvade och la in samlad förvändgalopp på volt och rakt fram. Därefter tränade vi inridningar i galopp som har blivit mycket bättre, problemet för oss är dock att i avbrottet så dyker han ner, jag fick parera upp det med en lite högre/lyftande hand i halten men då gick han ur form istället, måste hitta ett bra mellanting! 
När jag var nöjd gick jag över till enkla byten och dom tar jag medvetande efter galopp-halt träningen eftersom det är enklare att göra galopp-skritt och då behöve jag bara ta de avbrottet och göra det lite mindre så får vi ett perfekt avbrott till skritt. 

Jag red inga skolor alls idag faktiskt utan la allt fokus på det här med galopp idag, de gäller att ta allt eftersom och inte på en gång! På slutet släppte jag honom och lät han galoppera på i ett friskt tempo på halvlånga tyglar och bara sträcka ut för att förebygga träningsvärk, det tycker jag är viktigt iallafall när man tränar mycket i samlat tempo och hästen går i en samlad form så känns det viktigt att ge den friheten när man avslutar. 

Jag är med andra ord väldigt nöjd, känns som att vi skulle kunna debutera LA P1 idag och få godkända poäng! 


Postat av: Nova

Hej! Jag har inte följt din blogg så länge, och jag undrar om du red in Rb(hoppas att det är så hans namn förkortas) själv? Är det försent att anmäla sig till bloggtävlingen? Såg den idag så jag antar att det är försent eftersom att det stod 15 Oktober... Jag antar att du inte kan göra undantag, så det är ovärt att fråga, men aja! Här kommer det :D

Svar: Det är 16 september idag haha du har en månad på dig! ☺️ kram
Evelinn Åkerman

2014-09-16 @ 16:58:24 / http://isacelestine.wordpress.com/
Postat av: Juli

Gud, det låter underbart!

Svar: lovar de ;)
Evelinn Åkerman

2014-09-16 @ 19:15:34 / http://beaochjag.blogg.se/
Postat av: Nova

Oj, hehe... Är nog lite virrig som vanligt...:D

2014-09-18 @ 16:33:39 / http://isacelestine.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: