Hösten är här

2014-09-23 @ 15:15:00 / Vardag
Igår tog jag en ridtur ute, det börjar skymma och det blåste så himla mycket så jag red inte mer än en halvtimme, så träligt men rb blir verkligen på tårna när det blåser och det kan bli lite farligt då han på en femöring kan bli rätt för något och totalt byta färdriktning, han som annars är helt lugn men när det blåser kommer flyktdjuret i honom fram och då riskerar jag gärna inget. 
 
 
Det värsta iår trodde jag skulle vara all broms, nu har dom äntligen försvunnit men herregud va aggressiva dom har varit iår, tyckte så synd som hästarna. Våra fick komma in under dagen och stå ute med flugtäcke på natten. 
Men alltså dessa älgflugor, har ni dom hos er? älglöss, älgflugor, kalla dom vad ni vill men dom är förjävliga!! Går ju knappt att rida ut i skogen längre utan att få en hel invasion. Rb blir så rädd för dom, han tycker dom är skitäckliga och skenade iväg en gång med mig när en sån satte sig på bakbenet. 
Jag red en kväll och sen när jag var klar så duschade jag och sen satte jag mig vid datorn innan jag gick och la mig, 4 timmar efter jag ridit känner jag hur något kryper i hårbotten på mig då har den där jäkla älgflugan suttit där och gottat sig, så himla äckligt!!
 
Nog om det.
Idag ska jag rida dressyr på banan, det är läge att träna programträning! Inte långt kvar nu längre.


Postat av: Julia Forsbacka

Här har det inte funnits så mycket bromsar, men älgflugor i mängder! Som tur är bryr sig inte Bea om dem, men jag tycker de är skitäckliga, speciellt när man kommer in och känner någonting krypa omkring i hårbottnen...

Svar: usch ja, hemskt!!
Evelinn Åkerman

2014-09-23 @ 16:51:13 / http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: