Dagens resultat och tankar

2015-04-06 @ 19:59:12 / Queen P
Jag fick till en väldigt bra framridning idag till dagens start med framskrittning på nästan 40 minuter gjorde att Queen lugna ner sig ordentligt och en ärlig chans till att prestera. 15 minuter av dom var skrittjobb, lösgör det mesta i skritten och resten i galoppen, har äntligen hittat ett upplägg som passar oss jätte bra. Galoppen var helt klockren idag men traven desto svårare, hittade aldrig något flyt på framridningen och bar tyvärr med mig det in på banan.
 
Väl inne på banan taggade hon till ordentligt och jag hade svårt att få henne i vanlig trav, Queen ville tjäna lite pluspoäng och gå i passage istället men så funkar det ju tyvärr inte. In i öppnorna blev det lite kortslutning och tramp på stället men jag lyckades rida ur det men på 5:or som tyvärr kostar rätt mycket eftersom det är koeff 2. Hon fick 7,5 och 8 på ökningarna så det är jag nöjd med då vi haft svårt med takten där. 
Visste när jag red att i galoppen skulle hon samla poäng och det gjorde hon med 7-8 genom hela galopprogrammet och fina lovord från domaren som kändes väldigt positiv i protokollet. Alltid kul! 
 
Vi hamnade som sagt på en 8e placering med våra 66,44% vilket kändes helt okej trots våra missar.
Stort tack till Pim som kom och hjälpte oss idag!
Och tack till hästägare Anna för att jag får chansen att utvecklas med din fina häst!
 
 


Postat av: Isabelle Johansson

Duktiga ni!

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 20:07:33 / http://isabelles.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: