Rb är på gång!

2015-04-03 @ 16:55:58 / Vardag
Jag har glädjande nyheter! Rhett Butler är på gång och ni kommer förhoppningsvis se han på tävlingsbanan snart.  Låt mig ta detta från början. Det började med att klubben efterlyste ponnysar till div 3 laget för att det hade kört ihop sig, då skrev jag att jag har en ponny men som inte är så mycket igång men han klarar ju av att gå LC en gång sådär liksom. Fixade då en ryttare som skulle få hoppa in och rida honom nu första omgången nästa söndag. Så Jonna kom och provred honom igår och allt funkade jätte fint men då visade det sig att det löst sig med laget och att det inte behövdes någon häst längre. Men då kom vi fram till att Jonna kan få tävla Rb ändå, för det kan ju vara kul för bådas skull nu när jag ändå satsar så mycket på Queen och inte riktigt har tiden till att träna och tävla rb som jag vill så kan ju någon annan få glädjen av honom. Sagt och gjort så ska det bli! 
 
Jonna känner ni säkert igen sen tidigare, vi har känt varandra länge och ridit ihop i flera klubbar samt ridit samma lag så hon är bekant vid Rb och vi bekanta med henne så det känns väldigt bra. Hon rider honom fint också, han kan ju vara lite speciell som ni vet men hon lyckades rida förbi det redan första gången och han gick jätte fint mot slutet. Så jag är jätte nöjd och Jonna som har en unghäst tror jag är nöjd att få komma upp och rida en läromästare.
 
Jag tror detta är ett viktigt steg för mig att kunna släppa taget om Rb, tidigare så har ingen någonsin fått rida han. Det är bara jag som ridit dressyr på han under dessa snart 5 år, med undantag för Emelie som suttit upp en gång och Lina som ridit han två gånger. Så jag tror det är bra för mig samt att det är bra för Rb som fortfarande ska säljas och kommer få andra nya ryttare på ryggen att han blir van vid att kunna ridas av andra. 
 
Visst är dom fina?
 


Postat av: Jonna

Det ska bli så himla kul och Rb är så fin och så sjukt rolig och rida! Ser verkligen fram emot detta och jag tror på mg och Rb tack så himla mycket Evelimn att jag får detta förtroende! :D

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-03 @ 17:26:30 / http://nouw.com/sunvisson
Postat av: Isa

Vad kul, för alla 3

Svar: Verkligen!
Evelinn Åkerman

2015-04-03 @ 17:58:31
Postat av: Anna M

Toppen för alla!

Svar: Jaa!
Evelinn Åkerman

2015-04-03 @ 20:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: