Riktigt bra pass

2015-04-17 @ 13:08:00 / Träning
Tänkte berätta lite om gårdagens ridpass på min häst, det måste ju varit över en månad sen jag red dressyr på honom och jag gick in med ett jävlar anamma men han var verkligen fin från redan första början.  Red hela passet nästan hela tiden lite utåtställd då han haft lite problem med det och gärna ramlat ut med bogen, man måste ha koll på yttertygeln och så fort man tappar den så smiter han lite, så därför red jag tydligt och bestämt nån centimeter utåtställd och då var han på plats och väldigt fin. Joggade först igång han i trav och galopp och bara påminde honom om mina skänklar, han svarade riktigt bra så då kunde jag gå över i skänkelvikningar för att lossa i sidorna och han förflyttade sig väldigt fin med bibehållen takt och swung. i galoppen jobbade jag med ett sug framåt att han hela tiden bjöd på och det tyckte jag han gjorde förutom när jag gick över i förvänd galopp då stoppade han lite och man vill ju gärna ha den förvända galoppen samlad men jag vill inte att han ska samla upp sig av sig själv utan det ska jag göra så då när han vill samla så ökar jag så vi red mellangalopp i förvänd istället bara ligga och rulla på rakt spår och på volt sen kunde jag samla upp han fast med bibehållen energi det var det som var skillnaden då blev han fin! Red några öppnor och slutor som sitter som rinnande vatten så då joggade jag av honom och gav mig.
 
Mamma fick film på oss men den är på hennes mobil och jag har lite problem med att få det till min mobil och vidare till videofy men jag ska försöka lösa det så ni får se!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: