Sista minuten ändring

2015-04-05 @ 16:12:00 / Vardag
Min sadel är magisk, jag har sagt det förut men jag säger det igen!
 
De senaste dagarna har jag upplevt att Queens sadel inte legat helt optimalt. Jag tror det beror på brunsten då ett ben hit och dit gärna flyger och då har sadeln glidit fram. Så vi bestämde oss för att testa min sadel som jag har på Rb, den ligger verkligen bra på alla hästar men jag var skeptisk mot att den skulle passa på Queen då hon inte har exteriöret på sin sida. Hon är överbygd bak men trots detta gör hon fantastiskt bra ifrån sig när man rider, som ni vet har hon väldigt lätt för samling och passage är som en fjärde gångart. Hur som helst så låg min sadel jätte fint på henne och det kändes stabilt och bra på ryggen.
 
Några av er har märkt att jag hamnat i stolsits på Queen och det har varit för att jag inte sitter 100 i hennes sadel men i Rbs sadel har det aldrig hänt, kände att jag fick en mycket bättre sits och inverkan när jag red i min egna. Så vi gör en sista minuten ändring så jag kan tävla. Dock är min sadel svart och hennes utrustning brun, tur att Anna hade ett svart träns hemma annars hade det ju aldrig gått ;)
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: