Sjukaste händelsen

2015-04-11 @ 16:45:51 / Vardag
Jag tänkte jag skulle berätta en sak för er som hände mig när jag var barn, när jag ändå varit inne på elaka kommentarer i ridsporten, en gång vad jag med om en tjej som var riktigt riktigt rak och ärlig mot mig när det kanske inte var så nödvändigt.
 
Jag var 8 år (ÅTTA ÅR!!) och red ett pass på min dåvarande hemmaklubbs ridbana med min shettis Winnie, jag hade ridit i två år då och var väl inte jätte duktig men det kvittade för mig då för jag älskade att rida och framförallt att hoppa, Winnie hoppade allt man styrde på det var bara att hålla i sig. 
Hur som helst, en dag red jag där ihop med min vän och hennes syster och så kommer en vuxen kvinna som kanske är i 30-40 års åldern som också är med i samma klubb som mig och ska rida sin häst på ridbanan, vi känner till varandra men vi är väl inte jätte nära, så vi samsas där och det går jätte bra. 
Men så helt plötsligt från ingenstans får stannar hon mig och säger "Trampa ner hälen för i helvete, det ser ju förjävligt ut!" till lilla mig, 8 år gammal.
 
Jag blev ju heelt förskräckt, jätte ledsen och upprörd för att en vuxen människa som också har barn och familj kan säga till mig att hon tycker att det ser förjävligt ut. Min kompis mamma reagerade starkt, även min kompis och hennes syster. Min mamma lika så när hon fick höra det men min bror reagerade nog starkast när vi vid ett senare tillfälle berättade för honom, han blev så arg så han ringde upp henne och skällde ut henne, fullkomligt skrek i telefonen så hon nästan börja gråta och gav telefonen till sin man.
 
Efter denna incident har jag aldrig sett röken av denna kvinna trots att vi bor i samma lilla byhåla typ 4km ifrån varandra. 
Jag undrar vad hon skulle säga idag om det fortfarande ser lika förjävligt ut?
 
 
 
 
 


Postat av: Alva

Åh vad tråkigt! Man tycker ju att vuxna borde veta bättre... Hur gammal var och är din bror? :)

Svar: så sant! Han var runt 16 då och är 25 nu
Evelinn Åkerman

2015-04-11 @ 17:34:06
Postat av: Anonym

Bara att vänja sig tyvärr , jag var 11 när jag fick min första ponny , hela ridskolans tanter stod och kollade och sa att den ponnyn komer du ingenstans med , den är ju markbunden 😞 6 år senare var jag rankad 20 i sverige ! 💪

Svar: där ser man! härligt!
Evelinn Åkerman

2015-04-11 @ 18:59:27
Postat av: Anonym

Kan tyvärr gissa vilken klubb det var...:P men vet ju inte om man ska skratta eller gråta för sådanna människor.

Svar: Jasså:)Sant!
Evelinn Åkerman

2015-04-11 @ 21:10:38
Postat av: Stina

Jisses! Nu blir jag ju jätte nyfiken på vem det är som säger sånt till en 8åring, antar att jag vet vem det är... Bra gjort av din bror tycker jag!

Btw, jag bör nog sluta titta i bakgrunden på gamla bilder du lägger upp för det där var inte en vacker bild på MIG....:)

Svar: ja du vet vem det är :) kan säga nästa gång vi ses!
Evelinn Åkerman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: