Stor diss!

2015-04-18 @ 13:36:00 / Utrustning
Jag måste faktiskt tyvärr dissa en av mina favorit outfits som jag har, ett brunt set från Dressyrmupparnas collection. Tycker det är riktigt snyggt och jag gillar verkligen kvalitén och passformen men det är livsfarligt att rida i benlindorna för det har hänt nu två gånger att spännet gått upp!

Första gången red jag ut i snön och som tur var hade jag en fotograf med mig som såg detta och sa till mig att benlindan gått upp. Tänkte att det var väl för att vi gick i snön och så red jag aldrig mer med dom i snön igen men så hände det igen, på ridbanan hemma när Jonna red Rb och jag står på marken och skriker STOOOOPP! då har lindan gått upp när han travade helt normalt, spännet lossnade igen och jag blir verkligen galen! Det hade lika gärna kunnat hänt när jag red själv hemma, ingen som ser på och jag hade säkert inte märkt det förrän något riktigt otäckt hade inträffat.
 
Detta har aldrig nånsin hänt med några andra lindor jag haft och så händer det två gånger med samma lindor, så dessa åker rakt ner i soptunnan direkt!
 
 


Postat av: Julia Wesén Cosmo

Åh! De är så sant! Jag har också haft ett set därifrån, och det hände exakt samma sak för mig, när jag tränade. Så när vi var uppe på GHS förra året och kom till ps. of swedens monter där dessa såldes, var det en familj som fråga oss vad vi tyckte om setet, vi sa precis som det var att lindorna var urdåliga, då kommer dem som jobbade i montern och blev väldigt sur för vi stod och ljög, att lindorna inte alls är dåliga, och det är ingen annan kund som hade haft problem med dem. Men tydligen är det ju det trots allt!

Svar: jasså! skönt att höra att du inte är ensam... riktigt tråkigt :(
Evelinn Åkerman

2015-04-18 @ 13:55:53 / http://juliawesen.blogg.se/
Postat av: Amanda Moberg

KAn tipsa om spännen som finns som man spänner runt spännet på benlindorna. Brukar alltid ha det i säkerhets skull, då mina benlindor också gått upp så blev jag tipsad om det utav min tränare. Finns att köpa på hööks blandannat!:)

Svar: Tycker inte att det ska behövas tyvärr :/
Evelinn Åkerman

2015-04-21 @ 09:41:55 / http://mobergamanda.blogg.se
Postat av: Fanny

Tävla ut dem istället!! Jag skulle gärna ta emot dem =)

Svar: Skulle aldrig tävla ut något som jag upplever som en fara för hästen. :/
Evelinn Åkerman

2015-04-23 @ 20:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: