Varför blir jag inte förvånad?

2015-04-06 @ 21:16:00 / Tävling
Jag tänkte dela med mig av en tråkig grej men som inte alls är ovanlig eller sällsynt här i hästvärlden. Men något som gjorde mig väldigt ledsen idag när jag hörde det. Jag hade precis ridit klart och gick in i Öfks cafeteria för att köpa en dricka, precis då möts jag av att mitt resultat dykt upp på Equipe och det står att jag fick 66% och ligger sexa blev såklart väldigt glad tills jag då ställer mig i cafeteriakön och hör ett gäng (kan säga namn på alla som satt där men vill inte vara så låg och hänga ut någon, några av dom rider jag tillochmed i samma klubb som!!!) vid fönstret med ryggen till mig och en av dom kläcker ur sig "Oj, Evelinn fick 66% och ligger 6:a"  en annan: "oj" en tredje "oj, det var väldigt bra för den ritten" en av dom viskar nånting och de vänder sig bakåt, får ögonkontakt med mig som hört och uppfattat hela den meningen och de blir knäpptysta. 

SÅ JÄVLA TRÅKIGT.  De ska vara kul att tävla och man ska inte behöva vara rädd för vad andra ska tycka och tänka.
 
 


Postat av: Julia Forsbacka

Men usch! Vissa människor har verkligen inte mycket vett. Ni var ju superduktiga, alla har sämre ritter och att vissa väljer att klanka ner på någon istället för att stötta gör mig arg och ledsen...

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 21:36:00 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: evie

Folk kommer alltid vara avundsjuka. Lita på domarna och strunta i de som inte tänker innan de öppnar munnen. Ni är superduktiga!

Svar: tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 21:37:14 / http://nouw.com/evieastrom
Postat av: Anonym

ÖRT som ska ha SÅÅÅÅ bra sammanhållning i klubben. Bullshit! Med tanke på vilka som red idag så kan jag gissa vilka skitsnackarna var. Jag red för ÖRT för några år sen och vissa saknar jag verkligen men vissa är jag väldigt glad över att slippa!

2015-04-06 @ 21:42:09
Postat av: Sabina

Vad kul! var också där idag såg dig precis. du var jätte duktig! :)

Svar: å va kul!!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 21:45:55 / http://sabinaalindgreen.horseworld.se
Postat av: Julia-Saga nouw.com/jsherhold

Typiskt avundsjuka. Så himla tråkigt!

Svar: verklgien!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 22:04:42
Postat av: Ingbritt Ekman

Hoppas du kan låta det rinna av dig...det var en bra ritt av ett duktigt ekipage!

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 23:13:21
Postat av: Anonym

Men man måste ju få uttrycka sin åsikt. Kanske en aning plumpt sagt och tråkigt att höra men ibland säger man det man tycker utan att tänka sig för

Svar: tycker inte någon ska behöva höra sånt
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 03:40:40
Postat av: Sandra AW

Verkligen inte ok att säga så alls! Avundsjuka. Håll huvudet högt!

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 06:10:59 / http://motosidressyr.blogg.se
Postat av: Anonym

Vet du... Kan det vara så att de analyserade domare. Hon var ganska ojämn i bedömningarna.

Svar: nej de analyserade mig, det har jag fått förklarat för mig.
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 07:01:54
Postat av: Anette

Det är ju ett tecken på att dom känner sig hotade av er blotta närvaro. hahaha ... fy vad dom kommer få ont i magen när dom ser er ute på banorna. Stay strong and proud!!!

2015-04-07 @ 08:28:09
Postat av: Anette

Det är ju ett tecken på att dom känner sig hotade av er blotta närvaro. hahaha ... fy vad dom kommer få ont i magen när dom ser er ute på banorna. Stay strong and proud!!!

2015-04-07 @ 08:28:09
Postat av: Elin Ekblom

Jättetråkigt att höra, verkligen. Vissa människor är sådär bara, man får försöka strunta i dem eftersom deras "åsikter" inte betyder någonting i sammanhanget.
Jag har faktiskt tävlat en del mot Queen förr då hennes ägare red henne. Hade dock aldrig tid att se mycket av henne då, så det känns roligt att få se bilder och filmer nu och att det går så bra för er.
Grattis till placeringen!

Svar: Åh okej va roligt, tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 08:56:56
Postat av: Anonym

Så typiskt hästfolk tycker jag...domaren dömmer ju utifrån en synvinkel och åskådarnas bedömning kan faktiskt hållas för sig själv... Kram och grattis till bra procent!

Svar: Tack snälla!
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 09:09:51
Postat av: Julia

Jag vet hur det är. Häst tjejerna i min ridklubb tycker helt enkelt inte om mig av någon anledning.. Men jag är där för att jag vill göra det jag älskar. Rida. Så skit i dom där för dom var bara avundsjuka. Låt det bara rinna av dig!

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 09:29:35
Postat av: Anonym

Så är hästsverige! Det är lika illa när personer i ens närhet går in på min blogg och ANONYMT eller med FEJKAT namn skriver massa strunt! Folk tänker inte längre än nästippen, vad det gäller att skriva på bloggen så kollar jag upp nr mot de som svarat tidigare med namn och vips så hittar man den skyldige... så jävla lågt.
Vad det gäller snacka skit på tävlingsplatsen, så har det varit länge och det kommer vi aldrig ifrån. Upp till dig att lyssna eller inte.

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 09:46:56
Postat av: elisabeth

Asså. Jag kan (tyvärr) ärligt säga att jag började läsa din blogg för att en av dina klubbkamrater påstod att du var helt blåst. Sen insåg jag att denne egentligen var fruktansvärt avundsjuk. Jag har helt ändrat uppfattning. Det är så himla kul att läsa om en sund människa som hela tiden utvecklas. Fortsätt med det himla bra jobbet du gör, jag är alla fall imponerad!

2015-04-07 @ 17:53:44
Postat av: elisabeth

Asså. Jag kan (tyvärr) ärligt säga att jag började läsa din blogg för att en av dina klubbkamrater påstod att du var helt blåst. Sen insåg jag att denne egentligen var fruktansvärt avundsjuk. Jag har helt ändrat uppfattning. Det är så himla kul att läsa om en sund människa som hela tiden utvecklas. Fortsätt med det himla bra jobbet du gör, jag är alla fall imponerad!

Svar: Du får jätte gärna meddela mig vem denna personen är..
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 17:53:45
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Jösses, ungjävlar alltså. Blir inte heller förvånad.

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 18:08:05 / http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Anonym

Du rider jättebra. Säkert bara avundsjuka för att du kan rida och dem bara "åker häst"

2015-04-07 @ 21:04:15
Postat av: Anonym

Du rider jättebra. Säkert bara avundsjuka för att du kan rida och dem bara "åker häst"

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2015-04-07 @ 21:04:16
Postat av: Lilian Jerremyr

Inte ok! Våran klubb borde vara bättre än så ! Ska påminna om vår tävlingspolicy! Är det ok att länka hit ?

Svar: Helt okej!
Evelinn Åkerman

2015-04-08 @ 21:24:46
Postat av: Sandra Malmberg

Sträk på ryggen, du vet att det bara är avensjuka! le och var glad, visa vad du går för! Forsätt rid så bra som du gjorde, det dödar dom mer av avensjuka :*

Svar: <3<3
Evelinn Åkerman

2015-04-09 @ 11:00:00
Postat av: Anki

Avundsjuka finns i alla discipliner och på alla arbetsplatser. Se det som ett tecken på att du gör nåt bra. Jag har sett dig rida på nära håll,och du är en otroligt duktig ryttare, jätteroligt att du fått förmånen att ta dig an Queen. Jag vet att du är målmedveten och tränar hårt, både med dig själv och med hästen. Det har jag sett tidigare med andra hästar och även nu. Vill man komma någonstans måste man ha en plan och det har du och har haft i många år. Bara att gratulera och önska lycka till i framtiden.

Svar: Tack snälla anki för dina fina ord, dom värmer!
Evelinn Åkerman

2015-04-09 @ 19:09:55 / http://www-harmoniskridning.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: