66,064%!

2015-02-22 @ 15:14:40 / Queen P
66,064% fick vi i vår tävlingsdebut, årsdebut, storhästdebut och debut i MSV C och har där med satt första kvalet till MSV B!
 
Nu är vi hemma efter en morgon på tävling. Är jätte nöjd med starten och med upplägget, planeringen och allt inför tävlingen. Fick till en perfekt framridning i både längd och resultat. Queen här känts laddad och på hugget vilket alltid är roligt, väl inne på banan fick jag god tid på mig att rida runt vilket var bra då hon inte varit ute på tävling på ett år och kortsidan nere vid domaren var lite läskig men det gick bra lagom till när domaren blåste i pipan och ritten började. Fick en bra inridning, bra ökning och bra öppna tills slutan kom och då blev hon lite för taggad och började galoppera, synd för det kostade oss lite poäng med tanke på att det är koeff 2 på de momenten, men jag ser det inte som något negativt att hon är laddad utan det känns okej. Andra ökningen gick också bra öppnan lika så men sen i volten till slutan så börja hon skruva lite på sig och hon gick in i slutan av sig självt på volten. Överambitiös häst som vet vad som kommer här näst, hehe, som tur va verkade inte domaren se det. Slutan gick bra, skritten lika så, galoppen med, den förvända och enkla bytena, ökningarna var jätte bra som vanligt, vet att jag fick en 8a på nån av dom och så avslutningen jätte fin. 
 
Kan inte begära så mycket bättre än såhär, vi är nya för varandra och nya på tävling och vi stod oss ganska bra i det tuffa motståndet av erfarna ekipage. Jag är jätte nöjd och tacksam över att jag får utvecklas ihop med denna underbara häst, vi hade skit kul idag på banan och det är väl huvudsaken?
 
Mamma filmade ritten men tyvärr tog mitt minne slut lagom till galoppen börja men jag tänkte att ni kan få se de som finns iallafall?
Dessutom var det en duktig fotograf där som tog kort, förhoppningsvis får jag dom bilderna sen ikväll som jag kan visa er då!
 


Postat av: Jennifer

Åh grattis! Kul att det gick så bra! :D

Svar: åh tack!!
Evelinn Åkerman

2015-02-22 @ 15:27:20 / http://www.jenniferdressage.se/
Postat av: Julia Forsbacka

Det ser så vackert ut! Jättegrattis till er!

Svar: åh tack!
Evelinn Åkerman

2015-02-22 @ 15:55:03 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: tt ekman

Grattis! Ni är så fina ihop!:-)

Svar: Tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2015-02-22 @ 18:51:54
Postat av: Isabelle Johansson

Grattis!! :D

Svar: tackar!
Evelinn Åkerman

2015-02-23 @ 07:23:38 / http://isabellejohaansson.blogg.se
Postat av: Matilda

Grattis! Det såg jätte fint ut! Va härligt att Queen också var laddad

Svar: Tack! ja det är bara kul tycker jag :)
Evelinn Åkerman

2015-02-23 @ 10:43:30 / http://nouw.com/Mitth%C3%A4stliv
Postat av: Olivia Gustavsson

ser fint ut :)

Svar: tack!
Evelinn Åkerman

2015-02-23 @ 14:30:31 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Sara

Grattis! Ni är superfina tillsammans, vad kul för dig att du hittade henne, ni kommer kunna gå långt tillsammans :)

Svar: åh tack vad roligt att höra!
Evelinn Åkerman

2015-02-23 @ 16:23:35 / http://ssfredlund.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: