Hästarna

2015-02-13 @ 14:57:00 / Stall Marieborg
Hej!  Skulle du kunna skriva om dina hästar som du har nu? Hur är de i stallet och hur är de att rida? 
Gillar bloggen jätte mycket! 
 
Svar: Hej! absolut skulle jag kunna göra det.
Jag har ju min egna häst som heter Rhett Butler, en connemaravalack på 1,45 cm i mankhöjd. Han är iår 9 år (9 ÅR!! låter ju skitgammalt) och jag har haft han sen han var 4 år. Han är lite speciell min ponnykille, guda snäll att rida på, rida ut med, lasta och ha med på tävling samt att tävla men i stallet kan han vara lite lurig. Han gillar inte att bli borstad under vintertid då tycker han det kittlas, nog mest för att han är vädigt känslig i pälsen så då får man knappt borsta honom och han gillar heller inte när man spänner sadeljorden. På sommaren står han som ett lamm och är genomsnäll. Han vet också om att han är bäst och vackrast, de bara utstrålar självsäkerhet om honom . Han är kungen i stalletoch kungen i hagarna ingen annan häst kan sätta sig över honom! Han är väldigt fin att rida, krävs lite arbete att plocka fram hans bästa sida men när man gör det då är det väldigt bra. Han är utbildad av mig upp tillochmed FEI dressyr, tävlad LA P:1 med mål att kvala/starta nationellt iår innan han ska säljas. Han är en riktigt toppen ponny som hör hemma bland den yttersta eliten!
 
 
 
Queen P är inte min egna häst utan jag har fått förtroende att träna och tävla henne åt ägaren Anna, vilket är jätte roligt verkligen! Hon är 14 år och en riktig läromästare. Ridmässigt är hon en dröm att rida mjuk och fin i handen, lätt för hjälperna, otroligt bra gångarter och högt utbildad. Hon är enkel i all hantering vilket är jätte skönt såhär med första storhästen, hon står snällt i stallet när man borstar, enkel att rida ut på, går fram överallt, superenkel att ha med sig, lastar sig själv och cool i alla lägen vilken är en stor trygghet. Jag trivs väldigt bra med henne. Är otroligt tacksam för den här möjligheten.
 
 


Postat av: Isabelle Johansson

Åh rolig fakta! Kul att du trivs med henne de är super bra :D

2015-02-13 @ 17:04:51 / http://isabelles.horseworld.se
Postat av: Nathalie

Hej Evelinn! Du har en grym blogg, jag läser den varje dag! :)
Jo jag har en fråga till dig. Jag vill satsa på dressyr men har problem med att vara stilla med min skänkel. I både lätt sits och nedsittning är den inte stilla.. Har du några tips? :):)

Svar: Svarar i inlägg! kram
Evelinn Åkerman

2015-02-13 @ 20:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: