Mental förberdelse

2015-02-17 @ 09:05:00 / Vardag
Vore kul att läsa om hur du mentalt förbereder dej till en tävling. Är du nervös? Tänker du mycket eller försöker du va som "vanligt" och inte skapa för mycket nerver? ;) 
Kram!
 
Svar: Hej! Intressant fråga som jag ska försöka ge dig ett svar på. Jag är inte så nervös när jag tävlar, har ju hållt på sen jag var 8 år så man tycker ju att man borde ha vant sig. Dock blir jag lite pirrig när jag sitter i bilen och när jag anländer till tävlingen men direkt när jag sitter upp så försvinner all typ av nervositet. Skönt! Jag kan känna det där pirret direkt innan jag får starsignal också men då brukar jag omvandla det och bli taggad istället och stolt över att visa upp mig och min häst.
 
Jag försöker vara som vanligt inför tävlingar, hålla mina rutiner, göra på mitt sätt och inte låtas mig påverkas av andra det håller mig lugn. Annat som håller mig lugn är planering, tidsplaner och packlistor. Nackelen med det är om något oförutsägbart händer eller går fel så är det svår för mig att hitta tillbaka till fokuset.
 
Rent mentalt hemma vet jag inte om jag gör någon större förberdelse mer än att jag varje dag rider programmet i huvudet flera gånger om dagen, liksom tränar in känslan och programmet i huvudet. Det funkar jätte bra för mig och oftast upplever jag samma känsla även inne på banan! 
 
Som en liten extra sporre innan brukar jag se mig själv få protokollet efter en ritt, se ett resultat som chockar mig, blir jätte glad och vinner hela skiten ;)
 
Kram!
 


Postat av: Divorce your horse

Trevligt inlägg! :)

Svar: tack!
Evelinn Åkerman

2015-02-17 @ 09:55:59 / http://divorceyourhorse.se
Postat av: Pixan

Fint ridhus! Var är det ngn stans? =)

Svar: Askersund :)
Evelinn Åkerman

2015-02-20 @ 21:08:36 / http://pixans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: