Övning

2015-02-17 @ 15:54:00 / Träning
Har fått önskemål om att göra lite inlägg om olika övningar som jag själv använder mig utav i vardagen som ni också kan göra när ni rider. Har ju samlat på mig en hel del under åren så om det finns något speciellt ni vill träna på så kan ni kommentera det så hittar jag på övningar efter just era önskemål då blir det också enklare att dela med mig av övningar.
 
Den första jag tänkte berätta om är en jätte enkel övning som alla kan göra, den ligger på diagonalen och kan göras i skritt och trav, också i galopp men det brukar jag aldrig göra. Utan jag rider den mest i trav för både stärkande och lösgörande syfte. Rb tycker den är lite jobbig då man måste hålla iordning på alla benen så man gör rätt. 

Rid rakt in på diagonalen några meter innan du går över i skänkelvikning kanske 5-10 meter innan du ställer om i färdriktning till en sluta några meter tillbaka till en skänkelvikning, beroende på hur lång diagonalen är så kan du byta och varva mellan skänkelvikning och sluta, avsluta med att rida rakt fram några steg och ut i det nya varvet. Enkelt va? men samtidigt en bra övning!

Träna på!
 
 


Postat av: Ida Barsk

Bra övning! Ska jag prova på min häst nästa gång vi rider. Jag brukar rida skänkelvikning in till kvartslinken, rakriktning, sedan skänkelvikning ut till spåret. Också en bra övning för lösgörande och få hästen lyhörd för skänkelhjälperna!

Svar: ja testa det!
Evelinn Åkerman

2015-02-17 @ 17:16:55 / http://idabarsks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: