Två snöpass

2015-02-04 @ 07:03:00 / Vardag
Har ridit Queen nu 3 dagar i rad, lördag-söndag-måndag och det känns väldigt bra att ha gjort det. Försöker utnyttja all tid jag har i sadeln på hennes rygg för vi behöver lära känna varandra och för varje gång hittar vi fler knappar. Igår fick hon vila och idag så ska jag ut och rida igen!
 
Igår satt jag på Rbs rygg för första gången på lite mer än en vecka, han har ju fått vila nu när han gått hos equiterapeut men vi fick klartecken att det bara var o rida på som vanligt, skönt!  Så jag red lite lätt i mörkret när jag kommit hem från skolan en sväng i djupsnön så han fick skritta på i ett högt tempo. Travade och galopperade bara korta stärckor då det är väldigt ansträngande i den djupa snön och jag vill ju inte att han drar på sig något onödigt. Men han var fin och fräsch vad jag kunde känna och väldigt pigg vilket bådar gott.
 
Idag är tanken att jag ska göra samma sak och att jag ska hinna det innan jag börjar skolan, så det är bara att sätta fart! Hästarna är fodrade och jag ska bege mig ut och göra iordning stallet för att sen rida ut i snön igen. Härligt att ha det gjort innan skollan för efter skolan ska jag som sagt till Queen och rida henne, sen tar jag en lugn kväll ihop med min pojkvän!
 
 
Har ni lika mycket snö hos er?


Postat av: Julia Forsbacka

Vi har inte särskilt mycket snö i Skåne, kanske runt 10 cm, mer på vissa ställen. Det har varit plusgrader en tid så det är ganska dåligt att rida på tyvärr. Däremot är det typ ingen käle så marken är ändå ganska mjuk!

Svar: va skönt!
Evelinn Åkerman

2015-02-04 @ 08:18:44 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Isabelle Johansson

Massa ;) Bor ju med i Örebro!

2015-02-04 @ 12:22:21 / http://isabellejohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: