Två träningsfrågor

2015-02-02 @ 14:12:04 / Personlig träning
Fråga: Jag skulle behöva lite tips på bra övningar man kan göra hemma med kroppen som redskap.
Svar: Hej! det finns jätte mycket saker du kan göra hemma med kroppen som redskap, man behöver inte alls betala dyra pengar för ett gymkort eller för massa vikter att ha hemma. Välj ut en kroppsdel som du vill träna och så finns det jätte mycket du kan göra.
 
Ben: squats, utfallssteg, jägarsits.
Armar: Armhävningar.
Mage: situps, crunches, cykelsitups, plankan, sidoplankan.
Rygg: ryggres
 
Sen bara för att du tränar en sak så betyder inte det att du bara involverar den muskelgruppen utan du får ju med dig så mycket andra muskler också som krävs för att göra övningen.
 
 
Fråga: Jag är inte så duktig på att äta frukost och "bra" mat överhuvudtaget. Så om du kanske har några tips på vad jag kan äta. Jag måste ju liksom äta eftersom jag rör rätt mycket på mig men vad är bra och vad är dåligt? :) Jag älskar din blogg ;)
Svar: Tack för att du uppskattar bloggen och bra att du inser att kosten är mycket viktig. den utger ungefär 70% av ditt resultat, 30% är bara träningen. Kosten är ju väldigt varierad beroende på vad du vill med ditt tränade. vill du gå upp i vikt och bygga muskler så ska du ju äta på ett visst sätt, vill du gå ner i vikt och bli smalare så ska du ju äta på ett helt annat. Vill du bara träna för att må bra så skulle jag rekomendera äta måttligt av varje. Mycket sallad, mycket kött, inte så mycket av kolhydrater så som pasta, potatis, bröd. Inte heller så mycket fet mat som allt friterat och pizza, sånt som är så gott! Jag hade också uteslutit godis och chips eller bara ätit det en gång i veckan.
 
Till frukost så finns det ju hur mycket som helst som du kan göra, nu kommer den inre kocken i mig fram för jag älskar det här med frukostar! Havregrynsgröt är jätte bra i muskelförebyggande syfte. Annars är det ju gott med en smoothie som är mitt bästa tips, där kan du ju forma den precis som du vill och som du är sugen på. Kvarg med lite frukt är också en väldigt god men nyttig. Bröd skulle jag inte äta speciellt inte vitt bröd, ägg och bacon är väldigt fett och bra för dom som vill gå upp i vikt. Avocado är väldigt nyttigt och en god frukost!

Hoppas du känner att du fick lite mer ideér annars är det bara att fråga igen. Lycka till!

 


Postat av: Evelina

Jätte intressant och bra inlägg! Roligt när du pratar om kost och kommer med tips, det läser jag väldigt gärna mer om :)
Tack för en superbra och inspirerande blogg!

Svar: Va kul att du tycker det! Ja visst, det är lätt att skriva om när nån frågar men lite svårare att komma på själv sådär ;) tack själv, stor kram!
Evelinn Åkerman

2015-02-02 @ 17:55:45 / http://evelinahofstedt.horseworld.se
Postat av: Ida

Bra inlägg! Hur lång och hur mycket väger du?

Svar: Jag är 1,73 men hur mycket jag väger vill jag inte dela med mig av för det tycker jag är personligt.
Evelinn Åkerman

2015-02-02 @ 21:07:50
Postat av: Emma

MuskelFÖREBYGGANDE? Antar att du syftar på att det istället hjälper till att främja mer muskulatur. Man brukar ju oftast inte vilja förebygga muskler haha! :)

Svar: Haha hittade inte rätt ord för de. Tur att du gjorde det!
Evelinn Åkerman

2015-02-05 @ 23:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: