Bilder på Queen

2015-01-18 @ 13:11:00 / Queen P
Här kommer bilder från gårdagen i ridhuset med Queen, hur det gick samt filmer kan ni se om ni skrollar ner bland inläggen. Om vi nu pratar kameror och inställningar i ridhus så måste jag säga att min kamera faktiskt är rätt bra i ridhus! Till en början så fick jag in super bra inställningar och ridhuset släppte in en del ljus så de första bilderna ni kommer se är suveräna sen blev det tyvärr mörkare ute och inte lika bra bilder men jag kan inte hela tiden stanna och ändra inställningarna när jag tränar utan jag förinställer och sen får det bli som det blir mot slutet.
 
 
Foto: Felicia Asplund


Postat av: Sandra

Hon ser fin ut! Men du behöver korta tyglarna och länga på dina armar så att du får händerna längre fram. Man får känslan av att ryttaren "bär runt" på hästen när man har händerna i magen på sig själv. :)

Svar: Alltså det är så konstigt. När jag rider känns det som jag har bra och korta tyglar och armarna intill sidan men på bild/film ser det alldeles för långt ut! :o förstår inte. Måste tänka på de nästa gång!
Evelinn Åkerman

2015-01-18 @ 15:35:22 / http://sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Hanna Salomonsson

Tycker inte alls dina händer syns så mycket på RB så kanske är det bara att ni inte lärt känna varandra riktigt än. Men det bra med film & bilder är ju att man ser direkt vad man måste jobba lite på:) Tycker ni ser fina ut tillsammans!!

Svar: Är kanske så van med ponny och dess korta halsar att det inte ser så dumt ut men sen när jag hoppar upp och rider likadant på storleken större så bli det så, måste nog bara få fram handen lite mer på tygeln tror jag :)
Evelinn Åkerman

2015-01-18 @ 17:48:30 / http://connybonnymaraponny.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag satt också med för långa tyglar en period, hästen blev två mil lång och min tränare stod och hoppade upp och ner och gapade på mig. Tyckte mina tyglar kändes super, sen såg jag filmen och kände bara nääähä? Men är överlag svårare med stor häst när det blir så mycket mer framför och bakom sadeln. Men det kommer! :D

Svar: ja liksom kommer ju kännas som att jag sitter med helt raka armar om det ska se bra ut haha..
Evelinn Åkerman

2015-01-18 @ 18:27:46 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Jasmine

Så himla fin häst!

Svar: tack!!
Evelinn Åkerman

2015-01-19 @ 18:19:26 / http://jasminelundgrens.blogg.se
Postat av: Isa

Hej! Du rider jättebra och de ser fint ut men vad har du för kamera?

Svar: Tack snälla, har en Canon eos 500d :)
Evelinn Åkerman

2015-01-21 @ 19:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: