Bra träning!

2015-01-28 @ 17:01:00 / Queen P
Vilken bra träning vi fick till idag! trots lite stress innan då jag glömt ta ut pengar och så hade vi glömt sadelgjorden men allt löste sig som tur var och när jag satt på ryggen så kunde jag slappna av och fokusera.
 
Började med att skritta fram på lång tygel innan jag plockade upp och skrittjobbade henne lite, gick över i trav i en låg form där jag gjorde lite svängar och överböjde henne i båda varven. I galopp red jag mycket framåt så hon fick stretcha ut och komma igång med ryggen. Jag hann även börja sätta mig och rida ihop henne med lite skolor sen kom Anna lagom när jag kände mig uppvärmd!
 
Började med en liten presentation av mig själv innan jag red med Annas ögon på mig, hon sa att allt såg jätte bra ut men att det finns små finjusteringar som behövdes göras. Hon känner ju Queen och det var hon som red in henne så bättre tränare går ju inte att ha! Fick börja i galopp där jag fick rida ökad galopp på långsidorna ner till vanlig galopp sen snett igenom och ut i förvänd på volt. Jobbigt tyckte Queen! Jag fick lära mig att jag inte skulle samla upp den förvända så mycket utan rida på ganska friskt, gjorde så i båda varven sen gick vi över med en övning på volt där jag red galopp på den öppna delen och trav på den mot sargen, Anna såg precis det jag berättat för er att när jag bryter av så blir det typ tvärnit så vi tränade på att tänka mellantrav direkt efter avbrotten från galopp, då gick det mycket bättre men vi hade lite misskommunikation ibland men så blir det ju! Sen red vi skänkelvikningar på diagonalen samt öppnor på långsidan, det ena varvet är bättre än det andra så vi får jobba vidare med vårat svåra. Vi gjorde tre bra travökningar på diagonalen och avslutade sen med korta intervaller från mellantrav till passage. Sen fick jag runda av med en nerjoggning. 

Är så nöjd med min ridning och med Queen, kändes som vi utvecklades genom passet precis som Anna själva sa att vi gjorde. Hon sa att jag red väldigt trevligt och att vi passade bra, kul va? Frågade om tävlingen i Mariestad och hon tyckte att vi verkligen var redo för den. Skoj! Nästa träning är programridning den 8:e, då rider vi MSV C:1an sen ska vi försöka boka in fler träningar innn den 22 då vi har tävlingsdebut!
 
Tusen tack till Josefin som kom direkt från skolan och fotade oss i slutet av passet, så himla snällt! Josse är verkligen den bästa fotografen jag vet i ridhus, hon har tagit mina favoriter med Rb och jag är så himla nöjd med henne.
 
Även ännu ett stort tack till ägaren Anna för det här förtroendet till att träna din fina häst, hon är helt otrolig och nu ska ni få se fantastiska bilder från ridpasset! Jag visar några av mina favoriter så kommer resten vid ett annat tillfälle annars blir det så himla mycket på en gång! jag har även film att visa om ni är intresserade av att se det?
Jag är så lycklig.
 


Postat av: Julia Forsbacka

Åh, vad snygga ni är! Härligt att höra att det gick så bra!

Svar: Ja jätte roligt!
Evelinn Åkerman

2015-01-28 @ 18:15:20 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Så fina ni är tillsammans! Du är så himla duktig och du är absolut en utav mina förebilder och inspirationskällor!

Svar: Åh tack snälla Evelina, va roligt att jag inspirerar dig. Stor kram!
Evelinn Åkerman

2015-01-28 @ 19:55:43 / http://evelinahofstedt.horseworld.se
Postat av: Olivia Gustavsson

Det ser fint ut! :)

Svar: Tack
Evelinn Åkerman

2015-01-28 @ 20:36:57 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Tove Olsson

Galet vad läcker hon blev när hon kom upp i formen. Superfin!!

Svar: Åh tack! Ja hon är riktigt läcker :)
Evelinn Åkerman

2015-01-28 @ 20:53:26
Postat av: Anna

Vad fint det ser ut! :)

Svar: Ja va kul att du tycker det!
Evelinn Åkerman

2015-01-28 @ 21:17:38 / http://perssonanna.blogg.se
Postat av: Alice Persson

Så fina tillsammans! :)

Svar: Tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2015-01-29 @ 08:29:00 / http://aalicepersson.blogg,se
Postat av: Marica

Fina bilder på ett extremt fint ekipage :D Älskar schabraket ;) Och tänka sig jag som westerryttare äger till och med ett sånt schabrak ;) galet snygga är dom!!

Svar: Tack! 😃 äsch schabraket är väl inget speciellt, brukar aldrig använda de haha
Evelinn Åkerman

2015-01-30 @ 09:26:49 / http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: Michelle Petersson

Åh va kul att det gick så bra! Toppenfina är nui <3
Kram

Svar: åh tack! kram<3
Evelinn Åkerman

2015-01-31 @ 13:33:45 / http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: