Dagen

2015-01-20 @ 17:03:00 / Vardag
Hej! Jag har precis kommit in ifrån stallet efter att ha mockat åt Rb, Winnie, Nightan och Pelle samt ridit Rb. Jag lyckades komma iväg till ett gärde där jag red lite dressyr men vägen dit var förjävlig, underlaget är helt livsfarligt just nu, tjock is med ett tunt snölager och det spelar ingen roll att vi har snösulor och 16 broddar på. 

På gärdet gick det bra att rida som tur va, rb var hur läcker som helst. Jag tränade på en sak som Erika sa till mig att tänka på när jag red och de var det här med att korta tyglarna samt att det nästan ska kännas som att jag sitter med helt raka armar, allså så korta tyglar för då är dom lagom. Rb blev jätte maffig när jag höll så och han gick med riktigt fina knälyft i snön. Jag utnyttja uppförsbacken på gärdet och red öppnor/slutor samt travökningar som han gjorde riktigt riktigt bra. Detta bådar gott. I galoppen var han fin och samlad på bakbenen med lite nerv då är han som finast. Jätte postiv efter dagens pass men i fortsättningen måste jag ta mig till ridhus för jag vill inte riskera att det händer min dyrbara häst någonting!
 
 


Postat av: Philippa

Otroligt fin blogg :)
Kram

Svar: Tack så mycket!
Stor kram
Evelinn Åkerman

2015-01-20 @ 19:13:34 / http://hopplapallarna.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin häst!

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2015-01-21 @ 16:08:39 / http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: