Gårdagens

2015-01-17 @ 10:51:00 / Queen P
Tänkte berätta om gårdagens ridpass nu när jag i bilen på väg till Queen igen. Kom till stallet straxt innan 15 och började göra iordning henne för en ridtur, det blåste väldigt kraftigt ute så det var jag förberedd på men jag vill ju lära känna henne så jag tar alla chanser jag kan att få rida. Började med att skritta ut en sväng och jag testade lite nya ridvägar, dock vände jag efter en stund då jag ville tillbaka till gärdet jag red på här om dagen och jogga igenom henne lite. Hon var hur pigg och glad som helst så efter att jag travat fram henne lite på volt så satte jag henne i arbete, vi gjorde klockrena öppnor och slutor som jag vet att hon haft lite svårare för vilket gjorde mig extra glad att hon skötte dom så fint. Jag galoppjobbade inte alls mycket utan tog några varv på en volt i båda varven inte mer än så då det kändes som att hon skulle explodera och jag ville inte riskera något när vi inte känner varandra så bra. Avslutade med en kort men fin passage och sen joggade jag ner henne och så fick hon massa beröm och morötter!
 
Jag hann med bussen kl 17 hem så nu vet jag att jag i fortsättningen kan åka ut hit när jag slutar kl 14 och rida utan att det hinner bli för mörkt och samtidigt hinna med sista bussen. Känns bra då jag oftast slutar skolan kl 14!
 
Nu är jag som sagt påväg tillbaka till stallet, har precis plockat upp Felicia som ska få träffa fina Queen för första gången, vi ska åka till ridhuset ihop och träna lite. Har MSV C:1 i huvudet som jag ska plocka fram och träna delar ur. Felicia kommer också fota oss så det kommer komma bilder från ridpasset, dock kommer de ej komma upp idag då jag inte kommer åka hem utan jag ska jobba ikväll. Men förhoppningsvis kommer ni få se dom imorgon! Kanske kan få någon att filma en snutt så jag har nånting att visa er idag.
 
Queen igår
 


Postat av: Michelle Petersson

Låter som ett bra ridpass :D Hästarna brukar verkligen uppskatta morötter ;)
Kram

Svar: heehe!
Evelinn Åkerman

2015-01-17 @ 15:06:20 / http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: