Läget just nu

2015-01-24 @ 11:08:00 / Vardag
Hej. Jag tänkte jag skulle berätta läget för er så jag har lite tråkiga nyheter. Som ni vet så spontananmälde jag ju mig och Rb till Katrineholm bara för att det var sista chansen innan tävlingen stängdes, dock visste jag inte säkert om vi kändes redo än men jag chansade. Tog bort anmälan kort därefter just för den anledningen att vi inte kändes 100 redo och jag vill ju att allt är perfekt innan vi ger oss ut.
 
Vi hade helt enkelt inte haft möjligheten att förbereda oss som jag ville, jag vill ju träna varje dag men det har inte gått för hela vår ridbana har legat under is och jag har inte haft möjlighet att åka och träna i ridhus så ofta som jag velat. Därför avanmälde vi denna tävling och iochmed det gick även min motivation med Rb i botten
 
Jag har ju berättat att jag funkar som så att om det inte finns någon tävling i sikte så har jag ingen motivation till att träna. Men vädret gör också att det inte går. Samt att ingen ställer upp för oss och kan skjutsa till ridhus så ofta som vi behöver
 
Jag har även upplevt att Rb blivit lite oliksidig på sistone, därav en av anledningarna att vi inte valde att åka på tävlingen då det är nånting skumt med vänstersidan. Det kan vara något så enkelt som en låsning eller en sträckning, jag tror inte det är mycket värre än så men det är något som måste kollas upp och behandlas. Jag tänker därför inte rida han nånting mer förrän han blir kollad av en equiterapeft. Jag vill ha fräscha hästar och hästar som håller för det här, jag är väldigt noga och upptäcker saker innan det bli allt för dramatiska och jag tror det är därför jag aldrig haft någon skadehistorik på några av mina hästar just för att jag är så uppmärksam. 
 
Så nu vet ni hur det ligger till.


Postat av: Johanna

Vi är så lika att jag blir alldeles full i skratt, mål, planering, något att satsa mot, tävlingar att se fram emot, annars dalar motivationen, speciellt när det är mycket runt om, då tar allt det andra över handen. Men det är bara att leta inspiration, läsa bloggar av satsande ryttare, kolla på gamla ritter och se hur mycket det faktiskt hänt, TV-program typ som "I huvudet på Gunde Svan" eller ett avsnitt av Ryttareliten funkar alltid. Just nu är det -27 här och när det är upptaget i ridhuset blir det nästan inget ridet.. Men det är bara kämpa på, hitta inspirations källor så blir det lite lättare :) Queen kanske kan bli en inspirationskälla!

2015-01-24 @ 18:45:06 / http://jbdressage.se
Postat av: Johanna

Vi är så lika att jag blir alldeles full i skratt, mål, planering, något att satsa mot, tävlingar att se fram emot, annars dalar motivationen, speciellt när det är mycket runt om, då tar allt det andra över handen. Men det är bara att leta inspiration, läsa bloggar av satsande ryttare, kolla på gamla ritter och se hur mycket det faktiskt hänt, TV-program typ som "I huvudet på Gunde Svan" eller ett avsnitt av Ryttareliten funkar alltid. Just nu är det -27 här och när det är upptaget i ridhuset blir det nästan inget ridet.. Men det är bara kämpa på, hitta inspirations källor så blir det lite lättare :) Queen kanske kan bli en inspirationskälla!

Svar: haha men åh va roligt!!
Evelinn Åkerman

2015-01-24 @ 18:45:06 / http://jbdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: