Målsättning

2015-01-10 @ 20:05:00 / Vardag
Här om kvällen fick jag ett meddelande från en tjej som läst mitt gästinlägg på Hästlycka och ville ha hjälp med målsättningen med sin egna häst. Blev såklart glad att hon inspirerats av mig och ville jobba på samma sätt så det är klart jag hjälper till! Jag frågade henne vad hennes mål var och det var att utbilda sin häst och debutera LC:1. Då ritade jag upp den här bilden och skrev till henne:
 
 
"Här har jag ritat upp en pyramid, hoppas du ser var det står. men tänk dig att du är på botten av pyramiden och vill ta dig till toppen, längst upp har du ditt mål som är att rida LC. då börjar du med att se över programmet och ser vad det är ni måste lära er och träna på. Då skulle jag föreslå att stärka henne och få henne gå i form i alla gångarter för det är typ det viktigaste i LC. Nästa steg är hur ni ska träna, vad måste du göra för att uppnå ditt mål? kanske jobba på din egna sits eller erat samspel samt kolla över resurser till ev. tränare. Allt det här måste du planera upp och då föreslår jag att sätta små mål på vägen som du vill uppnå, kan vara säsongsvis och månadsvis samt planera träningen vecka för vecka och dag för dag så inget lämnas åt slumpen. Följ din planering till punkt och pricka samt analysera resultater. På näst sista trappsteget hittar du detaljer och då föreslår jag att du tränar mycket programträning, kanske rider pay&ride innan du ger dig ut på riktigt och får lite mer kött på benen, samt tränar programmet hemma för bra ridvägar är också väldigt viktigt. Förhoppningsvis när du klarat av alla stegen i pyramiden så är du redo för att tävla LC!"
 

Hon tackade mig så mycket och sa att att jag var bra på att förklara och hade väldigt bra tips! Ni kan själva använda er utav den här mallen fast bara byta ut till erat eget mål. Förstår ni inte så är det okej att kontakta mig för hjälp! Jag ställer alltid upp för er.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: