Gårdagens pass

2015-03-15 @ 12:40:00 / Queen P
Tänkte berätta om gårdagens lyckade pass med Queen. Hade ju tränat några galoppombyten ute på gärdet men då blev hon lite för övertaggad vilket är förståeligt så jag tog med jobbet in på banan idag. Först en uppvärmning på 30 min och sen började jag galoppjobba. Testade olika linjer att lägga bytena på och det var enklast för henne på serpentin med ganska snäva svängar vilket jag kan förstå men samtidigt behöver hon också kunna byta på rakt spår, då blev de lite vingliga och något bakben flög hit och dit ibland men det är ju bara styrkan som fattas, jag tror att om vi tränar på kan det bli hur bra som helst. Så länge hjälpen sitter så kommer ju styrkan efter som. 
 
Micke var med mig och filma så jag ha en 6 minuters lång film där vi ligger och rullar i galopp och byter hit och dit många missar men också några som var riktigt bra. Vill ni se filmen så släng iväg en kommentar!
 




Postat av: Alva

Skulle gärna se filmen =) Ni är så fina tillsammans!

2015-03-15 @ 16:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: