Som vanligt igen

2015-03-09 @ 20:25:43 / Vardag
Idag red jag ett pass på banan med Queen ihopp om en bättre känsla än gårdagen. Jag la om upplägget lite och testa mig fram och allt bara föll på plats, hon var finare än någonsin och gav mig en jätte fin känsla!

Började med en skrittur ute för att komma igång lite innan jag gick in på banan och skrittjobbade henne kanske en kvart, red korta skänkelvikningar från spåret till kvartslinjen och tillbaka till spåret, red också öppnar och slutor i skritt något jag aldrig brukar göra men jag vet ju att det är väldigt lösgörande, övergick och red bakdelsvändningar så som i en rak serpentin så varje både blev ett hörn, efter det blev hon jätte lyhörd och jag kunde börja trava. Red lätt i ett friskt tempo och gjorde skänkelvikningar på diagonalen. Gick över i en fräsch galopp då hon alltid blir bäst efter galoppen. Red framåt och mycket i förvänd. Sen testade jag också några galoppslutor på diagonalen just för lösgjordheten och efter det red jag serpentiner med byten på mitten och där var uppvärmningen klar.
 
Fortsatte i trav där jag jobbade med att hitta en bra takt och att behålla den i skolorna. Därefter red jag igenom MSV C:2 som gick hur bra som helst, allt bara funka, riktigt skön känsla så efter sista uppridningen la jag ner och jogga av. Avslutade med en mysig skrittur ute igen och massa klapp och godsaker.



Postat av: Matilda

Älskar att läsa om dina träningspass! Blir alltid lika inspirerad med nya övningar och upplägg att prova😄

Svar: åh vad härligt att du tycker det! :D:D
Evelinn Åkerman

2015-03-09 @ 21:38:42 / http://nouw.com/Mitth%C3%A4stliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: