Träningsinspo

2015-03-03 @ 13:55:37 / Personlig träning
Har väldigt många bloggläsare som är träningsintresserade och hälsomedvetna så jag skulle vilja ha tips från er om ni vet några bra träningsrelaterade appar, helst såna som man kan slå på när man springer och så kan man lätt se hur långt man sprungit men också andra bra som är inspirerande till att hålla igång träningen!
 
Shoot me!


Postat av: Nicole

Runkeeper är en jättebra app! Visar hur långt man sprungit, vilken tid och tempo.

Sedan tycker jag även att 7 minutes workout appen är bra när man vill göra lite styrkeövningar.

Postat av: Ottilia

Det finns massor olika "Tabata appar". Man kommer på en övning, t.ex. plankan, sen startar man appen. Den räknar ner 20 sekunder och ringer, då vilar man 10 sek. Sen ringer den och då börjar man igen. Så håller det på 8 gånger och sen byter man övning. Även bra om man ska springa intervaller ;)

2015-03-03 @ 15:13:51 / http://ottiliaschack.blogg.se
Postat av: Maja

Runkeeper är toppen! Massor med finesser så som att delta i utmaningar och så sina PB osv. Den kan även kopplas till appen lifesum som är en kostapp. :)

2015-03-03 @ 15:46:12
Postat av: Alex

Runkeeper är en bra app. Sen finns det en app som heter Jefit som har mer gymprogram inlagt där du vecka till vecka kan följa upp dina ökningar i tyngd som du lyfter etc. Riktigt bra app. Visar även vilka övningar du ska använda och hur du ska använda de

2015-03-03 @ 16:03:25 / http://finest.se/teambulle
Postat av: Julia Forsbacka

Endomondo kör jag på för att där kan man välja "ridning" :P Visserligen kan man ju ha på tex runkeeper även när man rider men jag tycker det är bra att ha koll på vad som är vad. Detta för att jag gillar att mäta båda när jag springer och rider ut :)

2015-03-03 @ 18:04:55 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Natalie

RunKeeper är en jätte bra app att ha om man t.ex springer eller går. Den mäter hur långt du (sprungit), hur länge du har sprungit, vilken medelhastighet du har i tid, kalorier m.m

Jag använder den och den funkar super :)

2015-03-04 @ 17:00:37 / http://nouw.com/VesterbergNatalie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: