en liten utandning

2015-05-26 @ 14:52:56 / Vardag
En liten pust kan jag unna mig nu när mitt stora köksprov är klart, vilken nerovisitet det har varit inför det. Känns sååå skönt att det är övertstökat och att det faktiskt gick bra. Det har varit svårt att kunna plugga inför utan man har varit tvungen att hängt med på lektionerna under 2 terminer och det kan ju vara svårt att minnas sånt vi lärt oss i höstas, ännu svårare att lära sig recept utantill och kunna prestera under den pressen. Hur många av er kan göra bearnaisesås utan recept? något man gärna drar sig för eftersom det så lätt skär sig, något man gärna inte vill göra under stress och tidspress. MEN det gick bra! kötträtten var lätt och så hade jag bara råstekt potatis till så det var inga problem. 
 
Så nu kan jag andas en liten stund, släpper det och lägger fokus på andra stora uppgifter. Har ju gjort mitt dryckesprov och så skickade jag precis in slutuppgiften i ridning så nu kan jag bocka av 3 stora saker på listan, 3 av 8! 5 to go. det gäller att kämpa nu in i det sista, alla lärare lägger allting sista veckorna vilket är rätt taskigt tycker jag för misslyckas man har man inte en chans att göra om eftersom betygen sätts så pass tätt inpå. Jag vet många som totalt bryter ihop, får ångest och är under stress. Hemskt att se sina vänner och klasskompisar under den pressen, håll ut och kämpa in i det sista! 
Jag känner stressen men jag låter inte den påverka mig.
 
 
Avkoppling finner jag på hästryggen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: