Sen kväll

2015-05-15 @ 00:01:43 / Vardag
Jag satt av sista hästen idag 22.30, puh det blev lite senare änr jag trott. Var inte inne från stallet förrän 23.10 och då var det bara att slänga i sig mat och nu hamna jag här en kort stund innan jag ska go och sova för jag är helt slut.
 
Både Rb pch QP har gått dressyr idag och det gick så bra med båda två, kul för att det kan vara svårt att rida dom direkt efter varandra eftersom det är en ganska stor skillnad ridmässigt. 
Queen fick idag sig en riktigt genomkörare och jag med för jag red utan stigbyglar nästan hela passet och idag tog jag igenom allt i galoppen först innan jag börja jobba henne i traven, annars brukar jag ju dela upp det lite men nu körde jag på i galopp med lite tempoväxlingar, förvänd galopp, öppnor, slutor, enkla byten och inridningar. Allt funka bra förutom den sistnämnde för antingen blir hon för taggad och kör galoppökning, eller så vill hon byta galopp eller göra halt haha det är svårt det där så jag träna bara på att ligga och rulla på medellinjen utan att göra nånting för att hitta linjen och hitta en jämn takt. Till sist tog vi traven och det var ju inte så mycket att jobba på där bara skolorna som sitter fantastiskt bra så det är onödigt att nöta för mycket. Det enda som vi hade lite problem med idag var att hon var lite för låg i formen och svår att få upp, det funkar om jag gör övergångar till passage men det kan man ju inte sitta och göra inne på banan, men jag hittade ett knep som gav samma resultat.

Nu ska jag bara sätta igång med lite tvätt, har ganska mycket som måste tvättas upp till tävlingen och till andra tillfällen så jag tänkte slänga in en tvätt nu och hänga den imorgonbitti så har jag sparat några timmar. Tänkte också tvätta upp några av Queens grejer för det känns bäst så att lämna tillbaka grejerna i fint skick. Så all utrustning ska smörjas imorgon och inte bara tävlingsutrustningen, sen är det mycket som måste packas med som ska tillbaka hem till Queen igen. Tänk att hon varit här i 3 veckor, det har gått så otroligt fort! Kommer sakna att ha henne på gården ♥
 
Nej nu ska jag få lite sömn så jag orkar med allt imorgon. Vi hörs då!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: